ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Jumaat, 21 Oktober 2011

Karavan berharga RM8.09 juta

Karavan paling mahal di dunia yang dibina oleh syarikat Australia, Marchi  Mobile  akan dijual pada harga 1.9 juta    Euro  (RM8.09 juta).  Kenderaan   yang   dikenali   sebagai eleMMent palazzo itu mempunyai kepanjangan 12 meter dan  dengan bumbung teres seluas 20 meter persegi, sistem pemanas di bawah lantai serta bar.
Karavan mewah itu turut mempunyai satu bilik tidur besar dengan dilengkapi televisyen 40 inci, bilik mandi, tandas  berasingan,  ruang   istirehat  dan katil bertingkat. EleMMent juga boleh dipasang dengan talian Internet  bergerak,   pengawasan   video,  televisyen satelit dan dilengkapi cahaya di waktu malam bagi meningkatkan keselamatan.

Namun  apa  yang  paling  menakjubkan  ialah   mesin  'sky lounge'  yang  boleh  dibuka dengan hanya menekan butang dan sistem pemanas di bawah lantai serta bar.Menurut Marchi   Mobile  ,eleMMent   palazzo   dipasang   enjin   510  kuasa   kuda,  sekali   gus membolehkan   karavan  seberat  20  tan   itu  memecut   sehingga  150  kilometer  sejam.Reka bentuknya yang aerodinamik juga  menjadikannya kenderaan   berat  yang efisien.[sumber]

* Cuak aku..

7 Pengkritik Yang Cuak:

  1. aik , dah macam rumah bergerak pun ada ..

    BalasPadam
  2. Gila mahal !...cuak eeehh...walau hidup seratus tahun tak akan terbeli kereta ni...huhu

    BalasPadam
  3. karavan??dah macam nama jiran aku je..lol.

    BalasPadam
  4. ny law bli ny..time raye ny..org dtg umah bkn nk beraya..dtg nk tgn bnde karavan ny jew eheeh

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...