ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Jumaat, 7 Oktober 2011

Belanjawan 2012:Bonus setengah bulan

Kerajaan hari ini mengumumkan tambahan bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 ringgit dan bayaran bantuan RM500 ringgit kepada penjawat awam dan juga pesara kerajaan.Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak ketika pembentangan Belanjawan 2012 berkata bayaran itu akan dibuat bersekali dengan gaji bulan Disember ini.



Menurut Najib, beliau yakin ganjaran itu akan terus mempertingkatkan kualiti perkhidmatan dalam mempastikan agenda pembangunan nasional menjadi kenyataan.

Penjawat awam juga akan mendapat gaji maksimun lebih tinggi, sehingga kepada 37.7 peratus.Kakitangan awam akan mendapat kenaikan gaji antara RM80 hingga RM320.[sumber]

*Cuak aku..Dapat bonus setengah bulan pun bersyukurlah la ye..pada tak dapat lansung..gaji pun naik jugak tahun depan ok la tu..tapi bila mengundi jangan fikir banyak kali ye ubah tetap ubah..kih kih kih..

10 Pengkritik Yang Cuak:

  1. untung la ekau arul dapek bonus..orang gomen

    BalasPadam
  2. WAH, SERONOK LARH YEA?
    NEH BARU BETUL RAKYAT DIDAHULUKAN :P

    BalasPadam
  3. Alhamdulilah bonus dan gaji! weee~~ syukur!

    BalasPadam
  4. apa dia bg kita amik..tp jgn undi dia. haha

    BalasPadam
  5. hehe nanti dh dpt bonus boleh belanje2. hehe :P

    BalasPadam
  6. alhamdulillah dapat bonus dan gaji tapi aku tidak terlibat dalam golongan yang bertuah itu hahaha..aku just tumpang hepi..tapi elaun ahli parlimen plak naik..adehh..

    BalasPadam
  7. kami yg bkn keje gomen ni cuma mampu dgr dan lihat je laaaaa

    BalasPadam
  8. asl la aku blja ..law taw aku keje kerajaan da ehehe

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...