ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Isnin, 31 Oktober 2011

Bayi Ke-7 Bilion Di Dunia

Filipina hari ini meraikan kelahiran bayi ketujuh bilion di dunia secara simboliknya selepas ibunya selamat bayi perempuan di bilik bersalin di sebuah hospital kerajaan di sini.Bayi seberat 2.5 kilogram bernama Danica May Camacho itu lahir menjelang tengah malam tadi sehingga mendapat liputan meluas media di bilik bersalin di
Jose Fabella Memorial Hospital.


“Bayi amat comel dan sihat,” kata ibunya, Camille Dalura sambil meriba bayi perempuannya itu.“Saya tidak percaya bahawa dia adalah bayi ketujuh bilion di dunia,” katanya.Bayi berkenaan adalah anak kedua Dalura bersama pasangannya, Florante CamachoPasangan suami isteri itu bersama bayi berkenaan kemudian menemui pegawai Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) yang meraikan bayi mereka itu dengan cek kecil.

Pasangan itu turut menerima hadiah daripada penderma tempatan termasuk geran biasiswa dan pakej ekonomi bagi membolehkan pesangan itu memulakan perniagaan runcit.Turut menyaksikan peristiwa bersejarah itu ialah budak perempuan berusia 12 tahun, Lorrize Mae Guevarra yang diisytiharkan bagi keenam bilion di dunia pada 1999.

“Saya amat gembira melihat bayi yang comel ini. Saya harap dia sukakan saya dan membesar menjadi anak yang sihat dan disayangi semua orang,” katanya.Bayi berkenaan adalah antara beberapa negara di dunia yang secara simboliknya menyambut kemunculan manusia ketujuh bilion di dunia hari ini.[sumber]

*Cuak aku..

18 Pengkritik Yang Cuak:

  1. saya pon tumpang gembira untuk bayi ni..hehe

    BalasPadam
  2. 7 bilion yg terdaftar lah tu. yg tak di daftar? yg dibuang tepi longkang? hehh. berapa ramailah sebenarnya..

    BalasPadam
  3. kita bayi yg ke berapa agak agaknya? haha

    BalasPadam
  4. kenapa bagi hadiah kat yang ketujuh bilion??kenapa tak pada yang ke 6 bilion atau 5 bilion???

    BalasPadam
  5. hahaha comey baby tu..besaaarr berapa kg tah... 7bilion..wah2 dorang mngira sorang2 bersalin eh..heehe

    BalasPadam
  6. salam;
    Itu dikira melalui hospital2 kerajaan dan swasta diseluruh dunia..belum dikira bayi yang dilahirkan secara tidak sah..mungkin melebihi angka 7 bilion.

    BalasPadam
  7. bertambah lagi sorang penduduk bumi...

    yang dikira...yang tak dikira? hehehe...

    BalasPadam
  8. tengok baby comel membuatkan perasaan nak kawin tu makin membuak2.. kih3

    BalasPadam
  9. dorang kira camner..heheh aku tak caya hahaha..aku ialah bayi ke 2 billion heheh..;p..

    BalasPadam
  10. 7 billion tu...ada berapa kosong ye kat belakang tujuh tu...heee...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...