ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Sabtu, 29 Oktober 2011

Negeri Sembilan bakal juara Piala Malaysia

MALAM ini dua pasukan hebat, Terengganu dan Negeri Sembilan akan berentap menentukan siapa paling layak menjulang piala keramat bola sepak tanah air, Piala Malaysia 2011 edisi ke 85.


Kelebihan pasukan Negeri Sembilan yang bakal membenam terengganu malam ini..

Penjaga Gol
Kelebihan utama Negeri Sembilan adalah apabila benteng terakhir mereka dikawal penjaga gol kebangsaan, Farizal Marlias yang cukup konsisten sepanjang kempen saingan Piala Malaysia ini. Namun, penyudah jentera serangan Peteh Ganu Peteh pasti pulang hampa jika prestasi anak muda ini berada pada tahap baik malam ini.

Pertahanan
Jentera pertahanan paling ampuh dan berdisiplin kerana dibarisi bekas pemain kebangsaan berpengalaman seperti Norhafiz Zamani Misbah, dan Aidil Zafuan Abdul Razak serta dibantu Tengku Qayyum Ubaidillah Tengku Ahmad, Irwan Fadli Idrus. Empat benteng ini akan menjadi dua halangan terakhir skuad lawan dari Pantai Timur untuk ditembusi.

Tengah
Kapten, Shukor Adan memainkan peranan penting dalam mengerakkan jentera bahagian dibantu pemain berpengalaman seperti Idris Karim, kepantasan bahagian sayap kiri, S Kunanlan dan sayap kanan, Shahurain Abu Samah pastinya akan mengucar-kacirkan barisan lawan.

Serangan
Hairuddin Omar pastinya akan dikawal ketat malam ini perlu bijak membuka lebih ruang kepada bahagian tengah untuk merobek gawang Sang Penyu. Zakuan Adha Abdul Razak masih belum mempamerkan prestasi terbaik setelah baru pulih dari kecederaan, namun pasti tetap menyengat.
 
*Cuak aku..Hobin jang hobin..kih kih kih

18 Pengkritik Yang Cuak:

  1. aku harap malam ni Zakuan Adha Abdul Razak main laa..rindu seh nak tgk gaya dia bawa bola dari tepi ketengah..sebab dia ni antara penyerang profolik Malaysia ni..sebaris Safee salee..

    BalasPadam
  2. tiket bola tak laku huhu :p

    BalasPadam
  3. Nak terngganu jugak... Tgannu ade manaf mamat..heee

    BalasPadam
  4. aku pon cuak.. sokong dua2 team lah~

    BalasPadam
  5. semoga nismilan monang malam ni.. fuhhh.. cuak plak den mcm den yang nk pi main.. hahahah

    BalasPadam
  6. terengganu memang malam ni ..
    percaya la..
    kalau n9 memang..setiap entry akak,
    akak letak link blog kamu..
    siyes nih!!

    BalasPadam
  7. gua rasa malam ni terengganu akan menang..hehe

    BalasPadam
  8. wah wah wah..bila baca entri neh, aku rasa terengganu pasti mengalami kesukaran nanti hehe..bab gk tuh aku setuju..memang dia power..

    defend tuh aku rasa goyah sikit..kena hambat dengan manaf mesti sakit zamani tuh..tengah tuh aku respek..adanya idris karim n shukor adan pasti tengah terengganu kena kerja keras sikit...

    serangan pula kalau hai-o cam hantu men, insyaAllah, tahun n9 boleh cuti umum besok..hehe

    tapi aku tetap predict terengganu menang 2-1

    BalasPadam
  9. hobin jang hobin..harap N9 monang mlm ni

    BalasPadam
  10. aq pun sokong nogori ni...heee~
    hoben jang hoben..

    BalasPadam
  11. cuak jugak, tapi aku dapat rasakan penyu berenang laju malam ni... :)

    BalasPadam
  12. Terengganu bakal juara *ramalan* hehe

    BalasPadam
  13. nismilan menang jang! 2-1 hoben jang hoben! musuhnya habis binasooo!

    BalasPadam
  14. hee...da menang pun bro...yeaahhhh..nogori menang..hee~

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...