ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Isnin, 10 Oktober 2011

Gagak semakin bijak

Burung gagak boleh membezakan bentuk simbol yang mewakili kuantiti berlainan, menurut satu kajian terbaru di Jepun.Dalam satu eksperimen yang dijalankan, burung bijak itu berjaya memilih bekas yang mengandungi jumlah makanan paling banyak melalui nombor yang diletakkan pada penutup bekas.


Pakar haiwan Universiti Utsunomiya, Shoei Sugita berkata, penemuan terbaru itu membuktikan burung gagak mempunyai kebolehan mengenal angka sama seperti manusia. "Kami mahu mendedahkan lebih banyak kebijaksaan gagak yang tidak diketahui manusia," katanya.

Tahun lalu, saintis dari universiti sama melaporkan burung gagak berupaya membezakan wajah manusia lelaki dan wanita.[sumber]

*Cuak aku..gagak pun dah pandai skang ni..kih kih kih

20 Pengkritik Yang Cuak:

  1. pergh!! gagak udah pndai ni..

    manusia pon lmbt2..heheh..

    BalasPadam
  2. boleh jadi gagak makmal ni..gantikan tikussss...hihi

    BalasPadam
  3. gagak moden..dh pergi sekolah..hahaha

    BalasPadam
  4. sape ajar gagak ni agaknya ye..hee~

    BalasPadam
  5. sekitar pertengahan tahun 80 an' dulu terkenal dengan 'Geng Gagak Hitam'...

    masa tu aku budak2 lagi...

    BalasPadam
  6. shera rasa betul au.. kengkadang bler shera beli makanan buah2 tu.. shera makan kat bus stop.. gagak tgk jek..

    ade satu ari tu shera tgk ade org ngah makan buah gak.. Dia serang orang tu sebab nak makanan tu..

    agak nyer.. die tgk apa kita makan, jadi dia pun pikir mesti lah dia boleh makan gak.. kan?

    haha..

    BalasPadam
  7. gagak menakutkan...mmg mempunyai deria rasa yg kuat. hehe tu sebab kalau bunyi gagak kat umah tandanya ada org mati...hehe :P

    BalasPadam
  8. gagak zaman monden celik it.. haha

    BalasPadam
  9. yg saye tau gagak ni pengotor.tu je.

    BalasPadam
  10. tp gagak menakutkan.
    pehh ptut ke wujudkan sekolah haiwan skg ni ?

    BalasPadam
  11. salam;
    bergitulah kalau rajin mengkaji..byk benda2 baru yg kita dapat.

    BalasPadam
  12. mmm..lama2 binatang akan jd lebih bijak banding manusia..

    BalasPadam
  13. memang pandailah gagak ni, sekolah kat mana? hehehe

    BalasPadam
  14. gagak makan bangkai pun boleh pandai..
    hehhe

    BalasPadam
  15. erm. baru tu benda ni.ahaha.thanks sharing info :)

    BalasPadam
  16. gagak adalah antara haiwan yang genius di dalam dunia haiwan..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...