ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Rabu, 19 Oktober 2011

Jerung bermata satu ditemui

Seorang nelayan menemui seekor jerung bermata satu di tengah-tengah muka haiwan itu.Janin anak jerung yang bersifat albino itu dikeluarkan dari perut ibu jerung yang ditangkap di Teluk California pada musim panas lalu. Jerung bermata satu itu semakin terkenal sejak Pisces Fleet Sportfishing menerbitkan gambarnya Julai lalu, meningkatkan khabar angin mendakwa mungkin ia adalah palsu.

Bagaimanapun menurut laporan MSNBC, penyelidik yang memeriksa haiwan itu berkata ia adalah asli walaupun sukar baginya untuk terus hidup selepas dilahirkan. Pakar ikan jerung, Felipe Galvan Magana dari Centro Interdisciplinario de Ciencias del Mar di Mexico berkata: “Spesies itu memang jarang ditemui. Setakat yang saya tahu, kurang daripada 50 contoh spesies tidak normal seperti itu sudah direkodkan.”[sumber]

*Cuak aku..

20 Pengkritik Yang Cuak:

  1. erk...ada je jumpa spesis haiwan pelik2 kan sekarang ni bro..cuak aq wooo...

    BalasPadam
  2. allahuakbar.....banyak lagi ciptaan tuhan yang belum kita temui...ini mungkin salah satu darinya

    BalasPadam
  3. er seramm..mcm wtk katun lilo and stitch tu yg mte satu tu..heee

    BalasPadam
  4. perghh beraninye nelayan tu tangkap jerung.. nasib baik tak kena ngap..

    BalasPadam
  5. macam ngeri lak kan.. mnakut kan pun ade bler tenung lama2 ikan tu..

    BalasPadam
  6. akak kalau jumpa binatang pelik2 ni memang akak lari la..
    tak de la nak belek2 gini..
    hahhha

    BalasPadam
  7. eeeeee kejadian pelik..ngeri betol!

    BalasPadam
  8. ya allah pelik nye rupe binatang nie. tapi kuase tuhan. ape pon DIA boleh cipta.

    BalasPadam
  9. banyak lagi ciptaan Nya yg belum kita tahu kan

    BalasPadam
  10. Rahsia Dia..
    tiada siapa yang tahu..

    BalasPadam
  11. subhanallah..maha suci Allah...

    BalasPadam
  12. ish...ade gak mata satu..huhu

    apa pun subhanaalah...

    BalasPadam
  13. pelik nye... bnyak bintg pelik2 skrg kn..

    BalasPadam
  14. uikkkk pelik ni.... macam2 skg benda pelik wujud

    BalasPadam
  15. korang beringatlah... dunia menuju kiamat dah skrg nie...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...