ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Selasa, 25 Oktober 2011

Mayat Gaddafi berbau busuk

Mayat bekas pemimpin Libya, Muammar Gaddafi mula mereput dan berbau busuk selepas empat hari ditempatkan di dalam sebuah bilik sejuk simpanan daging di sini sejak Khamis lalu.Pejuang-pejuang yang mengawal jenazah Gaddafi dan anak lelakinya, Motassim bertindak meletakkan lapisan plastik di bawah jenazah mereka ekoran cecair mayat mula mengalir di dalam bilik sejuk beku sebuah pasar tempat kedua-dua jenazah itu disimpan.
Warna kedua-dua mayat itu menjadi semakin hitam selepas tidak dikebumikan selama empat hari.Para pejuang Majlis Peralihan Kebangsaan (NTC) mula memberikan topeng bedah kepada para pelawat untuk melindungi daripada terhidu bau busuk yang tersebar ke dalam bilik sejuk beku tersebut.

"Tuhan mencipta firaun sebagai teladan kepada manusia lain," kata seorang penduduk, Salem Shaka yang melawat kedua-dua jenazah itu semalam."Jika beliau seorang yang baik, kami pasti akan mengebumikannya.Namun, beliau sendiri yang memilih jalan ini (jalan kehancuran)," tambahnya.

 Seorang lagi lelaki menyatakan dia memandu sejauh 400 kilometer untuk melihat mayat Gaddafi."Saya datang ke sini untuk memastikan dengan mata saya sendiri. Semua penduduk Libya mesti melihatnya," katanya.Pengebumian Gaddafi masih menjadi perbalahan dalam kalangan anggota-anggota NTC yang memerintah Libya buat sementara waktu. 

Para pemimpin NTC mahu mayat Gaddafi dikebumikan di sebuah lokasi rahsia supaya makamnya tidak dipuja.Namun, suku kaum Gaddafi mahu mayatnya dikebumikan di bandar kelahirannya di Sirte.[sumber]

*Cuak aku..Sampai bila nak disimpan mayat ni..Dia pun dah meningal,Rakyat libya nak terus2 buka aib dia buat apa?Korang dah bunuh dia..tak kan tak puas hati lagi..Nak simpan dendam dan marah sampai bila..Mungkin balasan Tuhan kepada dia..Tapi aku tetap tak setuju tindakan macam ni.Jahat atau baik urusan Allah..

28 Pengkritik Yang Cuak:

  1. sy sokong..kita sbg umat Islam x baik melewtkan2 pengemubian jenazah..dosa dia adalah dia dgn Allah..

    ^_^

    BalasPadam
  2. ya...betul 2..xbaik di lma2 kan..

    BalasPadam
  3. dia dah mati..kebumi la cepat2...

    kesalahan dia biar Tuhan yg hukum..

    kita sapa nk hukum dia..

    kita pon wat salah gak...

    haiyaaa..~

    BalasPadam
  4. Salam;
    kesian..sejahat mana sekalipun sesorang itu wajib dikebumikan segera mayatnya..berdosa besar andai mayat seorang islam sengaja dibiarkan bergitu...siaplah kita nak mendahului tuhan.

    BalasPadam
  5. hari tu tengok berita pon dh pelik dh ..kenapa x uruskan mayat tu..nak buat ape kan??huhu..ngeri je tngk mayat gadafi nie..

    BalasPadam
  6. astaga kalau ye pon 4ari memang bau busuk lah. kenapa tidak cepat2 je kebumikan..die pon dah mati.xde ape yg tinggal..

    BalasPadam
  7. knp la mrk nk mengaibkan org y dh mati...y dh mati tu sdh la...pg kebumikan senang

    BalasPadam
  8. itula pasal.. lagipun apa lagi yg mereka nak.. kalau btul nak seksa..jangan bunuh dulu.. seksa dulu puas2..ye tak?

    BalasPadam
  9. siap dipamerkan..kesian...

    sempurnakan dengan segera...

    BalasPadam
  10. eiii..cuak bui tengok mayat tu..kesian pulak..huhu

    BalasPadam
  11. xbaik la buat macam ni.. sampai dah bau busukk dah.. biarpun die jahat biarlah.. allah yg tentukan..

    mereka lagi kejam sebenarnya

    BalasPadam
  12. seksa org yang dah mati..kebumikan je la..

    BalasPadam
  13. kita kena tahu had2 kita jugak,...
    kalau tidak tak de bezanya kita dan dia..

    BalasPadam
  14. arwah dah dikebumikan di lokasi rahsia..tapi ditanam ke tidak, tak dapat dipastikan..hope orang islam kebumikan dengan cara orang islam jua..usah lagi burukkan mayat arwah..sian aku lihat..

    BalasPadam
  15. nak tayang sampai bila la mayat ni..kebumi jela..

    BalasPadam
  16. Assalam...
    Moga Allah ampunkan dosa2 kita semua...

    BalasPadam
  17. AKU SOKONG!!

    jahat atau baik itu urusan Allah kan..

    selagi seseorang tu bergelar Islam.. segerakan pengkebumian tu adalah harus, dan makruh jika dilambat2kan.. sampai 4 hari.. ? T_T

    BalasPadam
  18. ini bukan cara Islam biar mayat tak dikebumikan...

    BalasPadam
  19. diorang ingat diorang puas sangat ke dah seksa jenazah tuh. tak da mana nya tenang hati diorang tuh

    BalasPadam
  20. Tak baik seksa mayat mcm tu. hmmm

    BalasPadam
  21. dia orang tu lagi teruk dari Gaddafi..serius...tak apa-apa perangai..busuk mayat gadafi..lagi busuk hati mereka..kalau libya jadi macam Iraq hingga berlaku perang saudara...baru mereka rasa..sampai sekarang iraq aman ke lepas era saddam hussien..proganda yahudi ..orang islam kena tipu je.

    BalasPadam
  22. astaghfirullahalazim... xboleh la mcm tu kan.. sejahat2 mcm mana pon gadaffi tu , kene la gak kebumikan... simpati lah gak... maybe balasan tuhan ni... simpangg~

    BalasPadam
  23. sis pun sokong arul
    biarlah Allah saja yang menghukum

    BalasPadam
  24. mmg la dia jht lg kejam, tp skunk da xde nyawanyer..wtpe nk tmbh dose kite ngn buat dia cmni..T_T

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...