ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Ahad, 16 Oktober 2011

Lagu Bunkface kena gam gara2 "Reformasi"

CERITA lagu tak masuk radio ini memang sudah lama di dengar. Ramai juga anak muda pemuzik generasi baru yang mengadu lagu mereka susah masuk radio tertentu. Mereka kurang faham cara pemilihan. Ada yang merungut dengan rasa yang sangat sedih kerana mereka meletakkan usaha dalam setiap karya mereka yang dirasakan menepati piawaian untuk diperdengarkan di radio.


Tapi ini berlainan pula dengan cerita Bunkface yang kini sedang mempromosikan lagu terbaharu mereka yang bertajuk Panik. Boleh tahan juga lagu mereka. Sedap cara Bunkface.Dengarnya lagu Panik karya Bunkface yang dianggotai oleh Sam, Youk dan Paan ini tidak lepas masuk radio RTM kerana ada perkataan reformasi.Cuak juga kerana reformasi bermaksud perubahan dan rasanya tidak salah menggunakan perkataan tersebut.Bagi aku tidak salah menggunakan perkataan tersebut dengan niat yang elok dan selari dengan lirik lagu. [sumber]

*Cuak aku..Ni namanya ketakutan yang melampau..Hanya kerana reformasi tu popular di pihak pembangkang lansung kena gam lirik2 yang mengunakan  perkataan tu..Kalau artis2 masuk umno tak kena gam pulak kih kih kih..

Jom dengar lagu Bunkface ni..

13 Pengkritik Yang Cuak:

  1. haha, depa bimbang tak bertempat. pengaruh orang muda kuat bunkface ni, memang depa kene jager

    BalasPadam
  2. aih..takkan sebab ada perkataan tu pun kena gam lagu ni...haha~

    BalasPadam
  3. aku suka bunkface!
    lagu2 diorang stylo

    BalasPadam
  4. sebab itu aje? narrow gila.

    BalasPadam
  5. kah kah.. kalau aku buat nama blog aku BLOG REFORMASI agak agak kena ban tak?

    BalasPadam
  6. reformasi leh ganti ngn perkataan transformasi/ berhijrah or...transformer...blh ker..hihi

    BalasPadam
  7. ek, reformasi mmg dengar mcm ganas sikit..hehe..dorg kena olah lirik tu la klu nak masuk rtm..kui3

    BalasPadam
  8. haha.alasan paling entah hape-hape. nampak benor takutnya

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...