ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Selasa, 11 Oktober 2011

Dialog bob lokman dengan jais malam tadi

"Encik didapati menyampaikan tazkirah tanpa tauliah dan ini melanggar perintah sultan". ujar Pegawai tersebut. Bob yang pada mulanya hanya mendengar kata2 dari pegawai itu terus menjawab "Dulu waktu aku jahat, korang buat tak tahu jer... sekarang bila aku nak jadi baik dan nak ajak orang buat baik, korang tahan-tahan aku pulak... jadi kalau korang nak tangok aku jadik jahat balik korang datang dekat sini, biar aku tunjukkan". ujar bob. "waktu nie aku tengook sumer kecik jerk..." bob bagitaw aku.....hi3

"Aku sanggup mati malam nie untuk pertahankan Islam, kalau korang pun nak mati jugak datang sini, tapi aku tak tau laa korang nak mati kerana apa". ujar bob lagi dalam keadaan seorang pun tak berani mendekatinya.

ada sorang pakcik tue cakap "Pertama kali saya tengok pegawai pejabat agama kena maki dengan orang" ujar bob kepada aku.

Adegan seterusnya ialah dibalai polis dimana beliau menyambung "Tazkirahnya" sehinggakan semua senyap tak terkata apa dan akhirnya beliau balik kerumahnya.
"Esok (hari ini) aku akan bagi tazkirah di sebuah surau di Batu Caves plak, ko tengok laa esok pegawai mana plak yang akan kena "tazkirah" dengan aku". ujar bob di akhir perbualan.

Harapan kita semua semoga abang Bob Lokman tabah dan cekal dengan ujian ini....Takbir!!!!....MEMANG KEMAH JAWAPAN BOB LOKMAN KITO BOH.LAWAN ABANG BOB ANAK MUDA BACK UP KITER DOP PE'COH CUMA MARI POLIS JER JADI BE'GAHRR...k.b.t-jkk kikiki
*Cuak aku..Ni aku ambik dari facebook  Jkkk Fan Club ..Memang terbaik lah bob..kih kih kih

29 Pengkritik Yang Cuak:

  1. hmmm tu lah.bile org nk buat baik,dihalang.knp eh.

    BalasPadam
  2. salam;
    yang jadi mangsa kita..mana yang betul ni.. kat sana ke, kat sini..ishhh pening aku..

    BalasPadam
  3. yang pi disko tak pulak ditahan eik..
    pelik tak malaysia ni..?
    malaysia negara islam ...

    BalasPadam
  4. hhohohoh
    betol2 ke ni?
    cuak jugak sy disini..

    BalasPadam
  5. suke dialog bob lokman ni,pdn muke pegawai pejabat agama tu kena maki hehe

    BalasPadam
  6. wah bobo lokman!!caiyokkkk!

    BalasPadam
  7. perhhh cayalah! berani tu mejawab..hehe kan kena sejibik gan pegawai tu! hahaha

    BalasPadam
  8. negara islam ke macam ni....huhu

    BalasPadam
  9. mcm2 kes..bila agama dipolitikkan mcm ni lah jd nya..huhu

    BalasPadam
  10. kesian bob lok jadi tool org politik

    BalasPadam
  11. susah nak jumpe pendakwah yg tegar n berani macm nie dh..huhu

    BalasPadam
  12. berani menegakkan kebenaran...

    ^^

    BalasPadam
  13. sbnrnya bob cuma perlu amik tauliah dan dia boleh berceramah dengan bebas..tu cuma undang2 biasa..macam org berniaga xde lesen,msti kena tangkap kan walaupun dia buat keje halal...undang2 ni dibuat untuk menghalang ajaran2 sesat yang banyak kat luar sana daripada sebar ajaran yan salah...prosedur amik tauliah ni senang je..dia akan interview dan suh jawab soalan yang ttg syariah tuk pastikan seseorang tu bkn pembawa ajaran sesat..

    BalasPadam
  14. bahaya juga nie...Lepas nie Kancil berhati2 memberi ceramah...

    pelik bukan, yang buat maksiat terang2an ndak diambil tindakan...tunggu aduan orang ramai.

    BalasPadam
  15. pe kata abg bob lokman pegi dapatkan tauliah..kalau dorang tak nak kasi juga tauliah, masa tu barula kita tau malaysia neh camner..

    orang ajak benda wat baik,lepaskan ajela..

    BalasPadam
  16. aik bg cramah pn kna tngkap..?p lao xda tauliah tkut2 yg d katakan tu terpesong atau xbtulka..hkum islam bkan bole wat main

    BalasPadam
  17. uish..
    takutnya,,
    macam2 hal lah sekarang ni..
    huuh

    BalasPadam
  18. sekarang ni nak ceramah kena berkenan sultan atau motif politik sebenarnya hmm

    BalasPadam
  19. bila orang nk buat baik macam2 halangan. Semua tu dugaan tu :D

    BalasPadam
  20. mcm ini lah orang ada ilmu agama dia akan sentisa tenang contoh yang paling dekat rasul kita muhammad swt,,kalau dok marah nampaknya ilmu di dada belum cukup ingat silap bawak ilmu agama sesat jadinya dan neraka tempatnya renungkanlah sia bob lokman sebenarnya

    BalasPadam
  21. org yang berilmu agama ialah yang penuh kesabaran tidak mudah marah dan memaki orang lain sebagai contoh rasul kita muhammad swt,semasa belia berdakwah beliau sentiasa sabar,renungkanlah siapa bob lokman sebenarnya,ingat silap bawak fahaman sesat jadinya dan neraka tempatnya amin

    BalasPadam
  22. Untuk kita berdakwah dengan baik jangan melenting,sekiranya baik dan benar ikut cara dan undang2.Dalam mengajar dan berdakwah perlu ada rasa kebertanggungjawab terhadap sesuatu perkara..Jangan menilai diri sendiri atau orang lain samada dahulu jahat atau baik.Itu antara Allah SWT dan hambanya.Terlalu ego dengan diri sendiri sehingga melatah seperti terlalu geram dan marah.Marah kerana apa?politik?niat itu penting..Tidak salah bukan mengikut undang2 dan cara.dalam berdakwah ini lah kita perlu belajar.Tahu ke bob bagaimana cara mendapat tauliah?bertazkirah sesama pegawai atau sesape pun tak salah langsung,mereka semua boleh dengar dengan baik tanpa berkeras,cuma mereka kadangkala manusia serba sederhana menjalankan tugas..Apa salahnya cuba senyum dan bersama2 menyelesaikan satu perkara yang saya rasa tidak ada apa pun.apa pun niat itu penting. Dan ini juga ujian buat hamba yang sedang mendekatkan diri..tak perlu terlalu marah dan ego sehingga semua nak ditazkirahkan.Pegawai2 itu juga boleh mati mengeakkan kebenaran Islam..Mereka hanya ingin memnyiasat dan ingin memberi tauliah/[erlesenan utnuk berdakwah..Mereka mati dalam menegakkan kebenaran kerana mereka tidak mahu umat islam lain tersesat dengan ajaran 2 tak betul..itu yang mereka tegakkan dengan tauliah..Kalo berdakwah mahu memerli(niat penting) atau sebaliknya itu wallhualam..Kena muhasabah diri kenapa bila nak jadi baik duagaan ini itu datang,diapanggil kata tak bertauliah menyampaikan dan didenda sehingga beribu..kadangkala ini Ujian dan Allah swt sedang menilai keperibadian seseorang. wallahualam..saya bukan alim ulama..sebagai insan biasa.. Senyum lebih baik..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...