ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Khamis, 27 Oktober 2011

Bayi hidup dari celah runtuhan

Bayi perempuan berusia dua minggu dikeluarkan dari celah-celah runtuhan sebuah bangunan apartmen 72 jam setelah gempa bumi berukuran 7.2 pada skala Richter melanda timur Turki.

Imej-imej di televisyen semalam menunjukkan beberapa anggota penyelamat yang memakai pakaian berwarna oren bertepuk tangan semasa bayi berkenaan dikeluarkan dari celah-celah runtuhan. Seorang anggota penyelamat mengendong bayi dalam keadaan bogel itu yang bernama Azra Karaduman.

Bayi itu kemudian dibalut dengan selimut dan diserahkan kepada anggota-anggota paramedik.Ibu bayi itu mendakap bayi tersebut di dada semasa para anggota penyelamat menemui mereka.Mereka turut melakukan usaha untuk mengeluarkan ibu bayi itu termasuk neneknya yang masih hidup.

"Saya amat teruja. Apa lagi yang perlu saya perkatakan. Biarkan Tuhan membantu mereka," kata seorang lagi nenek bayi itu, Sevim Yigit kepada Reuters.

Menurutnya, bayi itu dilahirkan dua minggu lalu.Gempa bumi itu yang berlaku pada Ahad lalu telah meruntuhkan lebih 2,000 bangunan dan menyebabkan 366 orang terbunuh.[sumber

*Cuak aku..Umur panjang budak ni..

1 Pengkritik Yang Cuak:

  1. alhamdulillah..panjang umur dia..semoga dia bertambah sihat :)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...