ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Ahad, 16 Oktober 2011

Terbukti, minda boleh dibaca!

Saintis berjaya mencipta proses pengimejan otak yang membolehkan mereka melihat imej bergerak di dalam minda manusia, iaitu contoh pembacaan minda paling luar biasa pernah dilihat setakat ini.Penyelidik Universiti California, Berkeley, berjaya mentafsir aktiviti otak dengan mengukur aliran darah melalui korteks visual otak.
Maklumat ini kemudiannya ditukar ke dalam bentuk visual menggunakan komputer melalui proses yang dianggap sebagai membuka pintu ke arah ‘filem di dalam minda manusia'.

Eksperimen awal itu hanya boleh mengenal pasti dan membina semula sedutan filem yang dipertontonkan kepada responden sebelum otak mereka diimbas tetapi saintis yakin kejayaan itu akan dapat membantu pesakit koma dan mangsa strok berkomunikasi pada masa hadapan[sumber]

*Cuak aku..Jadi jangan fikir yang bukan2..nanti keluar imej yang tak sepatutnya.. kih kih kih

12 Pengkritik Yang Cuak:

  1. hebat ni...boleh baca minda....

    BalasPadam
  2. adoyai..cuak aku bace..hehhee

    BalasPadam
  3. yang bukan2 tu apa..cuba terangkan sikit..haha..

    BalasPadam
  4. boleh baca minda....huhuhu cam liar detector gak ni...

    BalasPadam
  5. huhu, sape yg cipta ni memang hebat, sebelum ni org yg ade ilmu je yg boleh scan fikiran org lain.

    BalasPadam
  6. boleh gune utk org yg koma je ni..hehe..kalau kat org lain bahaya..:D

    BalasPadam
  7. sampai macam ni sekali dorang buat eksperimen ye..nak baca minda...huuuhhh...bahaya2...haha~

    BalasPadam
  8. hahhahaha... kalo leh baca minda orang bestnya!!! leh tau orang tu jujur atau x.. or apa org tu fikir... dirty ke, x...hahahah

    BalasPadam
  9. x boleh blue minded la pasni.. nnti org bleh bca.. malu... huhu

    BalasPadam
  10. x boleh blue minded la pasni.. nnti org bleh bca.. malu... huhu

    BalasPadam
  11. moral of the story: jgn mendekati org yg pandai baca minda..bahaya wooo

    BalasPadam
  12. belajar banyak

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...