ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Selasa, 18 Oktober 2011

11 tahun berjalan keliling dunia

Selepas perniagaannya muflis, warga Kanada, Jean Beliveau, 56, mengambil keputusan untuk meninggalkan kediamannya dan berjalan mengelilingi dunia sejauh 75,000 kilometer merentasi 64 negara selama 11 tahun yang berakhir, kelmarin. 
Kepulangan Beliveau disambut ahli keluarga, ahli politik dan penyokongnya secara meriah di Montreal.Beliau menyatakan misi sebenar pengembaraan itu adalah untuk menggalakkan kerajaan dan negara lain untuk membentuk ‘kementerian yang aman’.

“Kita semua berbeza dan faktor tersebut menjadikan kehidupan menjadi berwarna-warni. Masyarakat ibarat nota muzik, mereka mesti bersatu untuk mewujudkan keharmonian sehingga terciptanya sebuah lagu,” kata Beliveau dengan penuh emosi.

Jean meninggalkan Montreal untuk menuju ke Atlanta, Georgia sehari sebelum sambutan ulang tahun kelahirannya yang ke-45, pada 18 Ogos 2000.[sumber]

*Cuak aku.. 

13 Pengkritik Yang Cuak:

  1. abih tak do lalu nismilan pun..

    BalasPadam
  2. umur sebelas tahun boleh berjalan normal la.. xkan nak merangkak lg kot.. haha sje buat2 blurr.. kih3

    BalasPadam
  3. erk...11 tahun berjalan...? huuhhh...biar betul pak cik ni...heee~

    p/s : blog ni da berubah wajah la..hee~

    BalasPadam
  4. mak ai.. berjalan.. shera nak berjalan dekat2 pun malas.. haha..

    BalasPadam
  5. huyoo . ak pn termengah mengah lau cmni . hahah

    BalasPadam
  6. giler la.. tabik uncle ni..

    mesti syok dpt pergi ke merata negara kan..

    BalasPadam
  7. wah.. biar betoi nih... lama tu..

    BalasPadam
  8. penah tgk cita monster yg ada budak comel tu x ?sama oh macam gambar nih :)

    BalasPadam
  9. hebat org tua ni...berapa pasang kasut dia pakai utk berjalan tu...

    BalasPadam
  10. 11 tahun jalan keliling dunia!!!! waaa... aku respek sama itu orang lah... nak autograf dia.. kalau aku x sampai 11 tahun. 11 minit pun x tentu lagi mau jalan atau duduk? hehehe...

    http://fahmimohdnilam.blogspot.com/2011/10/perang-iphone-lawan-samsung-google.html

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...