ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Isnin, 17 Oktober 2011

Bakal tandas tertinggi di dunia

Tandas pada kedudukan ketinggian 5,182 meter akan dibina di Gunung Everest.Tindakan itu diambil selepas kumpulan pencinta alam mendakwa sisa buangan yang terdapat di kawasan tersebut seakan mencacatkan pemandangan.
Pengarah kumpulan pencinta alam, Eco Himal, Phinjo Sherpa berkata, mereka telah menjalankan operasi membersih di sekitar kawasan pergunungan itu tetapi usaha tersebut seakan sia-sia.

“Penyediaan satu atau dua buah tandas termasuk tong sampah lebih besar di kem asas pendaki mungkin dapat menyelesaikan masalah tersebut,” katanya lagi.[sumber]

"Human waste is a problem," said the group's director, Phinjo Sherpa. "I am merely suggesting that if we have public toilets they can be used."

*Cuak aku..Baru aku tau kat gunung everest tak de jamban..kih kih kih..

19 Pengkritik Yang Cuak:

  1. perghh.. gayat ni tinggi2 sgt.. nk buang pn xsenang.. haha

    BalasPadam
  2. bolehla orang2 yang nak pergi gunung everest pasnih mendaki ngan tenang..ahaks..

    BalasPadam
  3. camner nk cebok..sejuk giler

    BalasPadam
  4. so sblm ni berak atas ais je ah.. x beku ke bontot tuh.. haha :P

    BalasPadam
  5. hahaha.. x beku ker air dalam jamban tu nanti ??

    BalasPadam
  6. aduhai...
    cer kita pi jalan2 kat kaki gunung everest ni tiba2 terpijak taik..
    hangin je..!!

    BalasPadam
  7. haha...biar betul selama ni kat Gunung Everest takde tandas...haha~

    BalasPadam
  8. sebelum ni sesiapa yg daki gunung everest buang sisa toksik merata2 tempat je ek..:)

    BalasPadam
  9. ada air x ke guna salji je

    BalasPadam
  10. sblm ni berak dlm beg plastik ka?

    BalasPadam
  11. mak ai sebelum ni pendaki berak mcmner? hehe mesti air kat sana belu jugak kan. lalala

    BalasPadam
  12. hahahaha..baru tau gak takde tandas :D

    BalasPadam
  13. takde tandas.. boleh gler lau nak tahan semua bahan2 kotor kat badan ni >.<"

    so.. tak payah daki gunung.. dok umah je.. slesa.. haha..

    BalasPadam
  14. erk..

    terus tak jd nak buang..hahah..

    BalasPadam
  15. ni yg smgt daki everest nih...lol

    BalasPadam
  16. wahhhh boleh lah g sana dh cm ni.

    BalasPadam
  17. bui pun baru tahu yg everest takder toilet..haha..kalau nk melepas,melepas dlm ais ler..kekeke

    BalasPadam
  18. Salam;
    selama ni diaorang melepas merata-rata..tapi tak berbau kerana najis terus membeku.

    BalasPadam
  19. mcmana nak buang..sejuk membeku...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...