ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Sabtu, 14 Mei 2011

Siapa yang pelupa dan pengingat

Ada nampak tak madah kat tepi tu... "Masalah terbesar isteri adalah mengingat terlalu lama. Masalah terbesar suami adalah melupakan terlalu cepat".adakah anda rasa betul?


Aku pun tak tau nak kata ini masalah atau tidak dikalangan pasangan suam istri..sebabnya wanita dan lelaki biasanya macam tu..tak kisah la dlm perkahwinan ke..atau tengah bercinta..


biasa kan kita tau perempuan susah nak melupakan kesalahan suami/pasangan.biarpun dah bertahun hal tu berlaku...dan lak lelaki selalu cepat jadi pelupa..kadang2 bukan kesalahan je..tarikh lahir istri pun lupa..ulang thn perkahwinan pun payah nak ingt..kena pulak dah kawitawen tu berpuluh2 tahun..lagi la..


Tapi tk semua macam tu kan...cuma wanita ni lebih menghargai pasangan dan setiap tarikh penting dalam hidupnya termasuk perkara2 yang menyentuh hatinya..dan lelaki ni lebih tumpukan hal2 keja dan tak mahu fikir dah benda yang lepas.banyak hal lain dia kena ingat.itu nak bayar ini nak bayar..masalah duit lagi..anak lagi...betul tak..hehehe..


tapi semua ni terpulang pada diri sendiri untuk mengubahnya dan kenali hatibudi pasangan anda masing2..pada perempuan belajar melupakan hal yang pahit..dan lelaki belajar jadi pengigat agar kesalahn sama tak berulang....buat yang terbaik..


*adakah anda rasa masalah ni mencuakkan..aku pun tak tau ni cuak atau tak..

3 Pengkritik Yang Cuak:

  1. hai.. datang dari blogger support blogger.. nice =)

    BalasPadam
  2. tq..blogger support blogger..

    BalasPadam
  3. betol3.. setuju.. laki selalu lupa tarikh2 penting.. alasan nya xdpt ingat nombr! hehehe..
    my dad siap silap wish my birhday sb dy ingat2 lupa..

    Recent post : CINTA SEKOLAH WAKTU DULU
    LARI SEBELUM AKAD NIKAH

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...