ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Rabu, 11 Mei 2011

Baby berkepala dua


Kembar ganjil kehebatan ciptaan Allah





Berita mencuakan hari ini di Beijing  Seorang ibu melahirkan bayi yang mempunyai dua kepala di sebuah hospital di bandar Suining, wilayah Sichuan, China pada minggu lalu.
Bayi itu berkongsi dua tangan dan dua kaki dilahirkan menerusi pembedahan.
Kembar ganjil itu menghidap dicephalic parapagus kerana bayi berkenaan hanya berkongsi satu badan yang menyebabkan pembedahan untuk memisahkannya tidak boleh dilakukan.
Bayi seberat 4.05 kilogram dan tinggi 50 sentimeter itu dilahirkan selepas satu sel telur gagal untuk berpecah dengan sempurna dan dianggap jarang berlaku dengan kebanyakan kes seperti ini dikesan di Asia Tenggara dan Afrika.
Bagaimanapun, di Barat, pada 2009, Lisa Chamberlain dari Portsmouth melahirkan kembar Joshua dan Jayden yang berkongsi satu badan.[Kosmo]

*Ini baru betul mencuakan aku..biasa kembar bercantum tak di kepala di badan atau mana2 bahgian..tapi ini badan satu kepala dua..nak pisahkan ikut mana..harap umur baby ni panjang..

7 Pengkritik Yang Cuak:

  1. keciannya...macam mana laa nak hidup

    BalasPadam
  2. fyna ade tgk kt tv smlm....
    cian.





    jom singgah n follow belog fyna..
    http://inibelogfyna.blogspot.com

    BalasPadam
  3. dah singah n follow dah fyna..

    BalasPadam
  4. Tia dah tengok . kalau tak silap mula2 bayi tu tak diterima keluarga dia sebab keluarga dia takut bayi tu tak hidup ..

    BalasPadam
  5. ye ke.. kesiannye baby ni...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...