ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Ahad, 8 Mei 2011

Jangan Main Isu Agama


NONE
Timbalan Ketua Polis Negara

Tadi aku baca malaysiakini tentang komen Timbalan ketua polis negara pasal isu "kristian agama rasmi" yang dihebohkan sekarang ni.
.Anatara komennya 
beliau menasihati orang ramai supaya berhati-hati apabila menimbulkan isu-isu sedemikian dan bersedia menghadapi tindakan.
Beliau berkata demikian kepada pemberita ketika ditanya mengenai laporan akhbar Utusan Malaysia yang memaparkan tajuk "Kristian agama rasmi?" selepas melancarkan program papan iklan dalam konteks pencegahan jenayah di Wangsa Maju di Kuala Lumpur.
Khalid turut mengingatkan semua pihak supaya tidak menimbulkan sebarang isu sensitif berkaitan agama kerana hal berkenaan boleh merosakkan keharmonian di negara ini.
"Kita tidak boleh biarkan isu-isu sebegini dimainkan oleh mana-mana pihak... jadi saya nasihatkan supaya jangan cuba bermain api nanti terbakar tangan," katanya.
Khalid berkata apa jua isu berkaitan dengan agama, jika tidak ditangani dengan betul, akan menjadi ancaman kepada ketenteraman awam dan polis tidak akan membiarkan perkara itu.

*ini saja yang timbalan ketua polis boleh kata Amaran dan nasihat kepada semua pihak jangan mainkan isu ini..siapa semua pihak tu? Yang Utusan terang2an sebut dimuka depan tak bagi amaran  pun..jangan kata amaran nama utusan pun tak disebut.
lagi nasihat Khalid mintak orang ramai jangan mainkan isu ni..aik orang ramai lak yang kena..tiba2 kluar surat kabar cerita pasal agama kristian agama rasmi  lepas tu mintak orang ramai jangan cerita pulak. mana boleh dah..kluar mukan depan bro.mana bleh sekat dah orang nak bercerita..
Sepatutnya cakap dan bagi amaran kat Meloya tu jangan ampu umno sampai nak menjahanamkan keharmonian negara..jangan suka2 mainkan isu perkauman.
kalau tak dinasihatakn lepas ni Meloya dengan senang hati buat isu perkauman lagi..lu pk la sendiri..

2 Pengkritik Yang Cuak:

  1. yee . dah keluar pun dekat paper . boleh jamin ke hal macam ni takkan berlaku lagi ?

    BalasPadam
  2. tk ada jaminan pun..ermmm..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...