ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Rabu, 25 Mei 2011

Rakyat menang pertahan harga minyak




Sebentar tadi  Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Pengguna Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob  mengumumkan tidak ada kenaikan bagi petrol RON95, diesel dan gas petroleum cecair (LPG).
"Keputusan ini dibuat kerana kerajaan mengambil kira kepentingan rakyat,” katanya pada sidang akhbar di Putrajaya.

Bagaimanapun katanya, jemaah menteri tidak membincangkan selama mana keputusan itu akan bertahan.
"Kerajaan tidak tetapkan jangka masa berapa lama harga ini akan dikekalkan tapi buat masa sekarang keputusan kerajaan ialah mengekalkan pemberian subsidi terhadap bahan bakar ini.

"Namun, pada masa yang sama kerajaan akan tetap meneruskan kajian rasionalisasi subsidi secara menyeluruh berikutan peningkatan harga minyak dan gas di pasaran global," katanya dalam sidang akhbar di pejabatnya di Putrajaya. [malaysiakini]

*Dari apa yang diperkatakan kerajaan belum bersedia lagi untuk menaikan harga  petrol RON95, diesel dan gas petroleum cecair (LPG).tapi sebenarnya dalam hati mereka masih tersembunyi takut2 berani..takut rakyat bangkit memangkah pembangkang dalam pilihanraya akan datang..justeru itu kenaikan harga minyak perlu dilambatkan..

Kepada rakyat beruntung la sekejap sebab tiada kenaikan..tetapi tidak diketahui smpai bila tiada kenaikan ini bertahan,sebab kajian kerajaan akan berterusan 

Terima kasih pada yang menghebohkan benda2 macam ni..kerana bila dihebohkan membuatkan kerajaan tak tentu arah dan serba salah sehingga terpaksa mengunakan  media eletronik untuk mengiklankan mengenai subsidi..tujuannya untuk menerangkan kepada rakyat yang subsidi ini memang  perlu dikaji sepertimana dilakukan oleh  negara2 lain sambil berharap rakyat faham dan menerima dengan hati terbuka jika suatu masa nanti kerajaan terpaksa menaikan harga petrol dan diesel..

*Cuak aku..Rakyat menang kali ini..hehehe...

10 Pengkritik Yang Cuak:

  1. rakyat menang mungkin hanya seketika..tunggu tgk lepas pilihanraya nanti...tapi nak buat camana harga minyak dunia seperti roket...

    BalasPadam
  2. aku benci perkataan selaras--rasionalisasi--subsidi...

    bagus sapa2 yang kongkang kerajaaan sampai jadi kecut telor..bagus2..

    BalasPadam
  3. lepas pru13 tgok la nnt..macam peluru dilepaskan naiknya..

    BalasPadam
  4. harrazdani- tak sia2 perjuangan kita ye arul...hahahah

    BalasPadam
  5. hahaha..btul bro..

    keciwa la bro..apasal bro tk leh komen guna link ni..aku tk tau apa masalhnya..

    BalasPadam
  6. minyak klau naik lagi..lepas ni baik makan pasir je la

    BalasPadam
  7. bg kerajaan mkn pasir dulu..bru rkyat..kita rkyat jgn mnglah dulu..

    BalasPadam
  8. harrazdani-hahah betul cakap arul....tgh semangat tuh.

    BalasPadam
  9. hah , politik semata . cube kalau lambat lagi nak PR , msti dah naik . mcm ape jek . haih

    BalasPadam
  10. ...setuju dengan Khairil....

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...