ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Selasa, 10 Mei 2011

"Pandi Kutty" - Anwar dakwa difitnah lagi

*Cuak aku...Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak henti-henti dilanda fitnah,kali ini fitnah yang dilemparkan kepada beliau apabila dituduh menggunakan perkataan kesat “pandi kutty' terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam satu ceramah di Klang Sabtu lalu.Namun dalam rakaman yang dilakukan Tv selangor tidak ada sedikit pun yang menyatakan anwar berkata demikian.cuma kebanyakannya anwar membidas tektik kotor umno.

Berikut adalah petikan ucapan Anwar yang dimaksudkan di Dewan Hamzah Klang itu apabila perkataan pandi kutty disebut:
"Maknanya kalau kita lawan dengan parti yang terdesak, mereka menjurus ke arah perbuatan terdesak termasuk video. Azizah kata sekarang jangan makan banyak sebab nanti sama dengan dalam video. Ini betul-betul pandi kutti."

Pada ceramah itu juga, Anwar berkata perkataan pandi kutty mungkin dianggap kasar namun mengingatkan hadirin di ceramah bahawa tidak ada dalam mana-mana budaya di dunia ini menggunakan taktik-taktik kotor seperti video lucah untuk menjatuhkan pemimpin politik. 

"Ada orang kata Anwar cakap kasar. Macam mana tidak kasar. Ini kerja gila. Anda tahu sejarah India, Cina, Melayu, Arab, adakah anda lawan politik begitu kotor macam Datuk Najib buat? Tidak ada,” katanya dalam ceramah itu.[malaysiakini]

*orang yang dengar tu tak belajar pemahaman masa sekolah dulu ni.. 
*Mencuakan video ceramah anwar pasal fitnah pandi kutti tu..Sekarang dengar dan fikir mana satu ayat yang menunjukan anwar mengata bukan2 kat Najib.. Aku dengar tak ada pun.Tak tau la plak 
pemahaman korang..

4 Pengkritik Yang Cuak:

  1. bila difitnah sebegitu rupa, tidak mustahiluntuk anwar sebut ayat2 yg kasar.

    BalasPadam
  2. wah ! ini betul politik punya ceritaaa ..

    BalasPadam
  3. nini memang ptt pun...mana bleh ckp elok2 ngan politik jijik mcm ni..

    BalasPadam
  4. tia hehehe.. kdg2 btul..kdg2 politik ni tk btul..kita yg baca jd pening..politik malaysia mencuakkan..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...