ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Rabu, 4 Mei 2011

Budak jual 3,000 lukisan untuk rawat kanser



AIDAN melukis gambar raksasa kegemarannya di atas katil hospital sewaktu sedang menjalani rawatan.


KANSAS, Amerika Syarikat - Seorang kanak-kanak, Aidan Reed berjaya menjual sebanyak 3,000 keping gambar raksasa yang dilukisnya demi membiayai kos rawatan penyakit kanser yang dihidapinya, lapor sebuah akhbar semalam.

Aidan yang berusia lima tahun itu didiagnosis penyakit leukemia pada 13 September 2010.
Sejak itu, dia yang berasal dari Kansas, Amerika Syarikat (AS) dikehendaki menjalani rawatan termasuk kemoterapi, jangkitan, saluran tulang belakang dan prosedur lain yang menyakitkan.
Pakar perubatan bagaimanapun memberitahu bahawa penyakit yang dialami Aidan menunjukkan 90 peratus untuk pulih.
Ibu bapa Aidan, Katie dan Wiley sebelum ini berdepan dengan masalah untuk membayar bil hospital sehingga terpaksa mencagar rumah mereka bagi mendapatkan wang. Cukup mengejutkan apabila Aidan yang memiliki minat melukis raksasa dapat membantu menyelesaikan masalah tersebut.
Dalam waktu singkat Aidan berjaya menjual 3,000 lukisan yang dilukis di katil hospital sewaktu menjalani rawatan.
Keseluruhan wang yang dikumpulkan melebihi AS$30,000 (RM89,235), sekali gus cukup untuk mendapatkan semula rumahnya yang dicagar dan menjalani rawatan susulan selepas ini.
Lukisan Aidan turut menerima tempahan dari Jepun, Itali, Brazil dan negara lain di seluruh dunia.[kosmo]

*3000 lukisan cuak aku, siap dapt tempahan dari seluruh dunia lagi tu...jepun tak yah cakap la memang nak punya....jepun memang suka bab2 raksasa ni kan, bleh dpt idea untuk buat raksasa lawan altromen dlm episod akan dtg...hehe..aku buat lukisan orang lidi pun belum tntu dpt buat bnyak2..bagus2.useha tangga kejayaan..
dibawah hasil kerja2 budak ni..







3 Pengkritik Yang Cuak:

  1. sedih tengok keadaan Aidan..meskipun bgitu dia masih kuat lagi untuk melukis.

    BalasPadam
  2. wahh . ramai yang sokong dia kannn ;)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...