ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Rabu, 18 Mei 2011

Pilihanraya "Olok-olok"

Hari ini malaysia insider melaporkan Barisan nasional nak buat pilihanraya olok2 untuk melihat sejauha mana sokongan rakayat terhadap umno..apa benda semua ni..negara malaysia perlu ke pilihanraya olok2 ni..ini idea gila..macam budak2..takut nak hadapi kenyataan kalau2 barisan kalah jika pilihanraya sebenar dijalankan
lawak la umno ni..

Laporan awal hari ini memetik Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, pilihan raya “olok-olok” bagi menghadapi pilihan raya umum ke-13 akan menjadi topik utama dalam mesyuarat pengurusan Umno esok.

Tengku Adnan yang juga Setiausaha Agung BN berkata,
“Kita akan bawa perkara yang dibincangkan esok itu kepada mesyuarat Majlis Tertinggi Umno 23 Mei untuk diputuskan tarikh mengadakan pilihan raya olok-olok di semua bahagian di seluruh negara,” katanya.

sumber[malaysia insider]

Menurut  Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub berkata, PR tidak perlu untuk mengadakan pilihan raya olok-olok sepertimana hendak dilakukan Umno dalam dua bulan lagi.

“Saya rasa kita ada cara lain yang kita rasa boleh (dilakukan), kita tidak perlu mengadakan pilihan raya olok-olok kerana kita ada mekanisma tersendiri untuk melihat tahap sokongan rakyat."

 Setiausaha Publisiti DAP Tony Pua berkata,

“Semua ini telah kita lakukan, kita sudah gerakkan jentera di seluruh negara dan kita tidak memerlukan pilihan raya olok-olok,” katanya.

*untuk pengetahuan semua pilihanraya ini hanya dibuat disemua bahgian umno di seluruh negara..tujuan nya untuk menentukan bila tarikh sebenar pilihanraya umum ke13 akan di adakan..jika sokongan kepada kerajaan menurun kemungkinan pilihanraya sebenar akan diadakan tahun hadapan dan jika berjaya kemungkinan pru13 hujung tahun ini..semua ini terpkasa dilakukan kerana melihat sokongan bukan bumiputra  ketika pilihanraya di sarawak sangat menyedihkan umno..kesian..kesian..

5 Pengkritik Yang Cuak:

  1. emmm cakap jela penakut adeehhh umno umno..

    BalasPadam
  2. alahai.knp lah kan.dh mcm budak2,ni lah nama nya,luar je mcm dewasa,tapi dlmana kosong.zero.

    BalasPadam
  3. syuxer:penakut..tu main olok2 dulu..hehehe..

    rara:budak2 pun nak main guli tk de pun mcm ni..hahaha..

    BalasPadam
  4. Membazir duit rakyat je... PRU olok-olok kena pakai duit gak kan? Umno Kambeng!

    BalasPadam
  5. alamak sifu komen la..hehe..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...