ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Jumaat, 18 November 2011

Perceraian terpantas lepas kahwin pada 11.11.11

Seorang lelaki Bangladesh yang berkahwin pada 11.11.2011 pada pukul 11.11 pagi akhirnya bercerai dengan isterinya beberapa minit selepas majlis perkahwinan mereka berlangsung.Lelaki Bangladesh itu, Shawkat Ali Khan berkata, dia tidak mengetahui kenapa isterinya itu bertindak keluar dari majlis perkahwinan mereka.

Namun, pasangannya itu, Farzana Yasmin berkata, dia berasa marah ekoran permintaan keluarga Shawkat yang mahu hantaran perkahwinan termasuk sebuah peti sejuk dan sebuah televisyen.Amalan hantaran perkahwinan oleh pengantin wanita telah dilarang di Bangladesh.

Farzana yang berusia 27 tahun dipuji oleh ramai penduduk Bangladesh kerana pendiriannya berhubung hantaran perkahwinan itu.Amalan hantaran dalam perkahwinan itu dikritik kerana keluarga pengantin perempuan perlu memberikan hadiah yang mewah kepada si suami.

Ketua polis tempatan, Babul Akhter menyokong dakwaan Farzana dengan menyatakan perkahwinan tersebut berkecai berhubung ekoran tuntutan hantaran yang dibuat oleh ibu saudara Shawkat semasa majlis perkahwinan berlangsung.Namun, Shawkat menafikan dakwaan tersebut dengan menyatakan dia berkemampuan untuk tidak menerima hantaran itu.[sumber]

*Cuak aku..Penceraian terpantas didunia ni.. Kalau kat malaysia dah sampai surat saman malu ni..kih kih kih

27 Pengkritik Yang Cuak:

  1. dh pmpn plak kena bg hantaran? mntk peti ais lak tu..macam2

    BalasPadam
  2. kalau kau mampu pun tapi mak kau mintak macam2 kat pompuan tu tak de beza la kau mampu ke tidak encik bangla oi...

    bajet dia baca je komen akak nih..ekkekeke/..'kan>>kan>???

    BalasPadam
  3. tarikh dan asa dah cun..mmg cuak cepat je cerai..

    BalasPadam
  4. seb baik kat malaysia lelaki yg kena bg hantaran...fuhhhh selamat! hahaha...

    BalasPadam
  5. best giler mintak peti ais dengan tv..asal tak mintak rumah banglo terus??kah3x..:p

    BalasPadam
  6. dunia.... semakin hari semakin menakutkan.... :(

    BalasPadam
  7. apa susah.. datang malaysia berlambat awek nak..wahahha

    BalasPadam
  8. salam;
    Apasal tak mintak proton saga sebijik ni tak peti sejuk ngan tv.ish,ish,ishhhhhhh!!!!.

    BalasPadam
  9. dah jadi barang mainan lak perkahwinan ni..

    BalasPadam
  10. nama pompuan tuh macam melayu. hehe

    BalasPadam
  11. kawen sbb nak trikh cntik...
    cmtu la jadi nye :)

    BalasPadam
  12. Itulah org berpendirian...lagipun dah dilarang minta hantaran oleh kerajaan kan..jodoh tak panjang, gara-gara hantaran cerai!

    BalasPadam
  13. too many things happen on this date !

    BalasPadam
  14. memang pantas, main2 pulak ngan kawen2 ni

    BalasPadam
  15. kalau dah beradat sangat memang mcm tu arr..

    BalasPadam
  16. adat apa lelaki minta hantaran dari wanita....memang patut pun bercerai...bangla....

    BalasPadam
  17. gara2 mintak hantaran peti sejuk dan TV...terus bercerai..ish3...dunia2..

    BalasPadam
  18. demand betul nak tv dengan peti sejuk. beli la sendiri -.-

    BalasPadam
  19. lagi best kalu cerai 11minit lepas kawen.,hehe

    BalasPadam
  20. punye nak tarikh cantik..amik kao..cantik semua..hish..mintak simpang..laki nye pon..adeh

    BalasPadam
  21. nie mesti kes nak merasa tarikh cantek jer nie..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...