ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Rabu, 23 November 2011

Iklan seram Phones4u

Iklan sebuah syarikat telefon bimbit gergasi Britain, Phones4u, disiasat pihak berkuasa selepas pelbagai pihak mengadu ia tidak sesuai dipaparkan kepada umum.Iklan itu menunjukkan hantu budak perempuan yang menakutkan seorang wanita di kawasan meletak kenderaan bawah tanah.

Menurut pelbagai pihak, iklan berkenaan dianggap terlalu menyeramkan untuk kanak-kanak.Pihak Berkuasa Standard Pengiklanan (ASA) semalam mengesahkan menerima 341 aduan mengenai iklan berkenaan.Ia adalah aduan tertinggi dicatatkan pada tahun ini.

Iklan itu disiarkan pada waktu perdana televisyen memaparkan hantu budak perempuan seperti sering dilihat dalam filem seram.‘Hantu’ itu mengejutkan wanita terbabit yang baru habis membeli-belah dengan mengangkat telefon bimbit di tepi tingkap bersama pesanan “kamu akan dihantui sesalan jika terlepas tawaran kami"[sumber]

*Cuak aku..Tengok iklan lansung tak jadi nak beli..kih kih kih..

12 Pengkritik Yang Cuak:

  1. erk..mmg seram..tutup tb tros lau ad..

    BalasPadam
  2. mak aih!!!dia nak tunjuk phone dia tu berhantu ker???hehee

    Regards,
    -Strider-

    BalasPadam
  3. iklan die menakutkan macamner org nak tengok sampai habis iklan..xjadi nak beli..ekeke :P

    BalasPadam
  4. hihiih...nak promolah konon..cuak2

    BalasPadam
  5. Tujuan asal nk promote..terlbih gempak sgt iklan smpai menakutkan pulak..hahaha mcm2 la diorg ni kan..

    BalasPadam
  6. seram aih nengok bdk pmpuan tu..haishh

    BalasPadam
  7. pergh..tak ke cuak tengok iklan macam tu...

    BalasPadam
  8. hahaha memang seram..kalau mas pun mesti pengadu yang k342..hihih

    BalasPadam
  9. haha..lawak gila pesanan iklan tu...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...