ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Khamis, 24 November 2011

Duit jatuh dari langit

Pelik tapi benar, itulah yang didakwa sebuah keluarga di Taman Kledang, di sini apabila menyaksikan kejadian luar biasa duit syiling dipercayai jatuh dari langit.

Kejadian itu berlaku sejak seminggu lalu, apabila kanak-kanak berusia 10 tahun, S Vishnu Nair, mendakwa melihat satu cahaya dari langit dan selepas itu duit syiling mulai jatuh serta ia tidak diketahui dari arah mana.

Sehingga semalam, duit syiling yang jatuh di halaman rumah keluarga itu sudah berjumlah RM5.60 dan terdapat sekeping duit syiling dari India serta Singapura.

Agak mengejutkan ketika kunjungan di lokasi turut menyaksikan kejadian duit syiling 20 sen tiba-tiba terjatuh.Vishnu Nair berkata, kejadian pertama berlaku kira-kira jam 6.30 petang pada Khamis lalu dan ketika itu hujan renyai-renyai.

Menurutnya, terkejut dengan kejadian pelik itu, dia memberitahu kepada ibunya, tetapi ia dianggap satu pembohongan.“Selepas memberitahu ibu, dia tidak percaya, saya terus membawa duit syiling 20 sen ke kedai runcit dan membeli gula-gula.

“Peliknya selepas itu duit syiling terjatuh termasuk 10 sen dan 5 sen, selepas itu ia disaksikan ibu serta ahli keluarga lain,” katanya

Katanya, kejadian berkenaan biasa berlaku pada waktu senja dan malam tetapi kadang-kala waktu siang juga pernah berlaku.Sementara itu, ibunya, S Abirami, 29, berkata, perkara itu memang sukar dipercayai sehingga dia dan saudara mara melihat sendiri duit itu terjatuh tetapi tidak tahu dari mana datangnya.[sumber]

*Cuak aku..Sekali sekala turunlah seguni duit kertas rm100 kan best..baru satu kampung tengok langit je kih kih kih

14 Pengkritik Yang Cuak:

  1. jatuh dalam umah ke jatuh kat laman umah??
    jatuh ke jumpa..susah nak percaya..lagi2 yang cerita nye bangsa2 itu..kan??..
    ekekekekk

    BalasPadam
  2. fuh..kalau turun 100 memang bergaduh satu kampung..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    BalasPadam
  3. aku tunggu duit gaji masuk hujung bulan je la.hahaha :D

    BalasPadam
  4. alahai... hahaha.. shera slalu berangan duit jatuh.. >.<"

    BalasPadam
  5. gila ah...kt sini banyak tahi burung ja jatuh dr lagit..hehehe

    BalasPadam
  6. ye la tu..kot2 ada org yg lempar (suami-sisteri mengamuk) keh keh keh

    BalasPadam
  7. bui pun selalu berangan duit jatuh dr langit..hehe

    BalasPadam
  8. salam;
    susah nak percaya!!..jangan ada budak/org yang lastik duit siling kelangit sengaja buat gempak..

    BalasPadam
  9. manna wa salwa kot..hehe..salam kenal, datang baca entry dan menambahkan bil.follower (",)

    jom baca (",)
    kata-kata adalah cermin peribadi

    BalasPadam
  10. perghh! ntah betul ke tidak ni. susah nak percaya.

    BalasPadam
  11. sudah jatuh ditimpa tangga je selalu jumpa.

    BalasPadam
  12. orang jatuh dri ats penah tengok tapi kalau duit jatuh dr atas tetiba memang tak pernah tengok.

    BalasPadam
  13. susah nak caye benda macam ni..

    BalasPadam
  14. duit syiling jatuh,,best gak,,kalau kumpul2 lama2 jadi bukit..haha

    pelik,,dr mana datangnya..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...