ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Jumaat, 11 November 2011

Memalukan saya - Chef Wan

Chef selebriti terkenal, Datuk Redzuawan Ismail menganggap isu memperincikan butiran profil kelayakan secara berlebihan anaknya, Chef Mohd. Nadzri atau Chef Riz sebagai satu perkara yang memalukan bukan sahaja kepada anaknya tetapi diri beliau dan seluruh ahli keluarga.

Beliau yang lebih dikenali sebagai Chef Wan melahirkan rasa kecewa dan sedih dengan tindakan anak lelakinya itu melalui kenyataan terbuka di laman sosial Facebook miliknya semalam.

Beliau turut meminta Chef Riz, 29, memohon maaf kepada orang ramai dan menerima apa sahaja kesan terhadap apa yang dilakukannya itu.

Katanya, Chef Riz mungkin tidak faham bahawa apabila menjadi terkenal dan berbakat, maka akan ada pihak yang tidak senang dan timbul perasaan hasad serta dengki.

"Populariti dan berbakat akan membuatkan ramai orang tidak senang duduk dan cuba mencari kesalahan kita."Padanlah muka dia," kata Chef Wan yang memberitahu isu itu secara tidak langsung menjejaskan reputasi Chef Riz.

Chef Riz sebelum ini didakwa memberikan profil mengenai dirinya secara kurang tepat di laman MasterChef Malaysia dengan menyatakan pernah bekerja di dua buah restoran terkenal di Amerika Syarikat iaitu sebagai 'Chef de Cruisine' di Babbo dan 'Sous Chef' di Le Bernardin.

Beliau merupakan salah seorang daripada lima juri dalam program MasterChef Malaysia yang bersiaran setiap Sabtu hingga Rabu di Astro Ria.[sumber]

4 Pengkritik Yang Cuak:

  1. apa yg susah sgt nk ckp benar / jujur?
    da jd mcm ni br la nk menyesal

    BalasPadam
  2. haishhh...bila dah ada nama....manusia manusia

    BalasPadam
  3. manusia x lari dari buat kesilapan... nasib baik tipu dalam profile, kalau masak guna benda haram lagi dasyat..



    Blog Bukan Sekadar Tulisan | by Aqmil Lambung

    BalasPadam
  4. susah nak komen panjang2 sebab empunya diri yang tau kenapa dia buat macam tu ..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...