ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Selasa, 26 April 2011

Wan Azizah terima cacian kerana bela suami



SEREMBAN – Tindakan membela Datuk Seri Anwar Ibrahim menyebabkan isterinya, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail dicerca dan dikeji menerusi panggilan telefon, khidmat pesanan ringkas (SMS) dan tweeter daripada kenalan serta orang ramai.
Presiden PKR itu mengakui menerima pelbagai bentuk cacian selepas dia bertindak mempertahankan suaminya dalam isu kontroversi rakaman video seks.
Malah, katanya, ada di antara mereka turut melemparkan perkataan tidak sepatutnya, kononnya beliau mahu menegakkan benang basah.

"Saya dapat SMS, kata saya muka tak malu. Mereka kata saya tak cakap benar, nak tutup aib Anwar. Saya memang tahu itu bukan Anwar. Saya bercakap perkara yang benar," katanya.

Beliau bagaimanapun tidak menolak kemungkinan mereka yang menghantar kata-kata kesat itu sengaja mahu melemahkan semangatnya agar mempercayai lelaki dalam video berkenaan adalah Anwar.

“Kenapa mereka perlu psikologi saya dengan mengatakan bermacam-macam agar saya percaya lelaki dalam video itu Anwar. Saya tidak mudah melatah,” katanya semasa berceramah di Taman Setia Bukti, Paroi, di sini malam kelmarin.

Wan Azizah berkata, pada mulanya dia hampir percaya apabila kali pertama melihat lelaki dalam video seks tersebut mirip suaminya tetapi mengubah pendirian kerana terdapat banyak perbezaan.

“Bila saya tengok video itu, saya terkejut lelaki dalam video itu wajahnya mirip Anwar. Tapi bila melihat perutnya, saya lagi terkejut dan yakin itu bukan Anwar,” katanya.

Beliau percaya, isu liwat, video seks, dan pelbagai fitnah dilemparkan kepada Anwar hanya bertujuan untuk menjatuhkan dan menenggelamkan suaminya itu dari dunia politik.[sinar]

*bersabar la..sertailah doa..pada tuhan penetu segala.. orang mana tau kita punya susah..pedulikan je..lawan tetap lawan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...