ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Rabu, 6 April 2011

Perang Pilihan raya negeri Sarawak bermula


SARAWAK: Penamaan calon Pilihan raya negeri Sarawak yang ke 10 bermula hari ini dengan proses penamaan calon dijalankan serentak di semua kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN).
Tempoh penamaan bermula dari pukul 9 hingga 10 pagi manakala sejam lagi untuk proses bantahan. Suruhanjaya Pilihan Raya akan mengumumkan calon bertanding pada jam 12 tengahari.


Di Satok, seramai 200 Penyokong mengiringi calon KEADILAN, Ahmad Nazib Johari menuju ke Dewan Sekolah Merpati, Jepang bagi mendaftar sebagai calon.
Dun Satok menyaksikan pertandingan dua penjuru antara KEADILAN dan Barisan Nasional (BN). Presiden KEADILAN, Dr. Wan Azizah Wan Ismail turut hadir memberi sokongan kepada Ahmad Nazib.
Ahmad Nazib,  seorang peguam syarie, akan berdepan Datuk Abang Johari Openg yang lapan kali menyandang kerusi itu.
Di Balingian, kira- 100 penyokong mengiringi calon KEADILAN, Suriati Abdullah yang akan menentang Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Taib Mahmud. Taib turut menerima tentangan daripada sepupunya sendiri, Salleh Jafaruddin.
Di Beting Maro, Pas menurunkan calonnya, Abang Ahmad kerdi Abang Magasus yang akan melawan seorang pendatang baru dari BN, Razaili Gapor. Pas dikatakan mempunyai peluang baik untuk menang di sini.
Di N9 Padungan, menyaksikan pertandingan tiga penjuru antara calon DAP, Wong Kim Wei yang melawan calon BN, Sim Kiang Chok dan Dominique Ng Kim Ho dari bebas.
Di Layar pula menyaksikan pertandingan empat penjuru antara calon KEADILAN, Stanny Emat yang berdepan lawan Alfred Jabu (BN),  Joe Unggang (SNAP) dan bebas.
Di Batu Kawah, penyokong Dap mengiringi calon mereka, Christina Chiew ke pusat penamaan calon di Dewan Majlis Perbandaran Kota padawan untuk menentang calon SUPP,  Tan Joo Phoi.
DUN Batang Ai, menyaksikan pertandingan dua penjuru antara calon  KEADILAN dan penyandang kerusi itu, Malcolm Mussen Lamoh daripada BN.
Di Bawang Assan, berlaku pertandingan dua penjuru antara Dap dan SUPP. Dap meletakkan calonnya,  Alice Lau melawan calon SUPP, Wong Soon Koh yang sudah sudah menjangkau usia 69 tahun.
DUN Bengoh menyaksikan pertandingan empat penjuru antara  calon KEADILAN, Willie Mongin,  SNAP- Richard @Peter Margaret , Dr Jerip Susil dari BN dan Wejok Tomik dari bebas.[keadilan]

*bermula la perang bendera,fitnah dan macam-macam lagi..opss perang video pun ada..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...