ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Khamis, 22 Mac 2012

Gadis nak jual rambut RM17,000

Seorang gadis yang hidup di kawasan setinggan di Rio de Janeiro sanggup membelanjakan RM2,000 setahun untuk membeli syampu bagi merawat rambutnya yang tidak pernah dipotong sejak lahir.

Natasha Moraes de Andrade juga menghabiskan masa satu setengah jam sehari untuk menyikat rambutnya.Ia adalah antara pelbagai kerumitan dilalui Natasha, 12, yang menguruskan rambutnya sepanjang 157.6 sentimeter, atau 2.5 sentimeter lebih pendek berbanding ketinggian fizikalnya.

Media semalam melaporkan, Natasha perlu menjinjing rambutnya jika bergerak ke mana-mana, selain kipas angin di rumahnya tidak boleh dipasang bagi mengelakkan ia kusut.

Kini, Natasha berharap rambut itu membawa laba apabila dia bercadang untuk menjualnya pada harga kira-kira RM17,100.

Kata Natasha, dia sedih apabila rambut itu akhirnya dipotong walaupun dia mengaku berdepan pelbagai kesukaran menjaganya dan hidup terbatas.

Jika berjaya, wang jualan rambut itu akan digunakan Natasha untuk menghias bilik tidurnya.Sementara itu, ibu Natasha, Catarina, 42, berkata kadang-kadang anaknya itu seperti hidup dalam penjara.

Katanya, Natasha selalu membandingkan dirinya dengan watak cerita rakyat zaman silam, Rapunzel.Mengikut rekod dunia Guinness, wanita China, Xie Qiuping, menjadi pemilik rambut terpanjang dengan ukuran 5.6 meter.[sumber

*Cuak aku..sendiri bela..sendiri rasa susah..nak buat macam mana..kih kih kih 

8 Pengkritik Yang Cuak:

  1. org kata kan.. makin panjang rambut.. makin susah jaga.. shera ni rambut kalau panjang ckit dh rimas gegler..

    BalasPadam
  2. pnjgnya rmbut..tp klau miss x ble nak brmbut pnjg...

    BalasPadam
  3. WOWWW, dia 12 tahun tapi dapat berbelanja RM2000 setahun untuk rambut,hehe

    BalasPadam
  4. Ish3! memang pelik dah dunia ni..rambut pun nak jual haha..cuak tol lah

    BalasPadam
  5. Ade ker yg nak beli??..hihi..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...