ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Rabu, 17 Ogos 2011

Lukisan Rembrandt dicuri

Polis sedang memburu dua suspek, semalam dalam kes kecurian lukisan pelukis Rembrandt dari sebuah hotel mewah di California, Marina del Rey.‘The Judgment’, lukisan pen dan dakwat yang bernilai AS$250,000 (RM750,000) dipamerkan untuk satu pameran yang diadakan di lobi Hotel Ritz-Carlton yang turut mempamerkan hasil lakaran Picasso.

ni lukisan yg kena curi
Karya agung pelukis Belanda itu dicuri Sabtu lalu kira-kira jam 10.30 malam waktu tempatan apabila rakan pencuri mengalih perhatian kurator pameran itu, kata jurucakap polis daerah Los Angeles.[sumber]


*Cuak aku..Aku pun tak kenal siapa mamat ni..tapi lukisan yang kena curi tu nampak cam biasa je..tapi tengok nilainya memang cuak..750ribu..Eh! Ada yang cuti ari ni kan..aku kat sini keja beb..yang kena keja mcm aku jugak tu  jangan curi2 tulang pulak..kang bos korang bagi betul2 makan tulang baru tau..kih kih kih

33 Pengkritik Yang Cuak:

  1. terus aku teringat gambar entrapment...cerita pasal curi2 lukisan...

    BalasPadam
  2. wahh..lukisan macam tinggi betul nilainya..cuak aq..huhu~

    BalasPadam
  3. wahh..bernilai sungguh lukisan tue..hehe..

    BalasPadam
  4. macam mana lukisan ni boleh ad kat sini...huhu

    BalasPadam
  5. huhu... lukisan ?? ak pon boleh lukih g2,, tp xkan ada yg curik.. hahha

    jom berdoa?
    http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/doakan-untuk-keburukan-saudara-seislam.html

    BalasPadam
  6. mahal gila. bernilai sungguhh.

    feed incik arul problem ek. cuba check kat feedburner.com

    BalasPadam
  7. maybe kerna karya itu dari pelukis agung maka mahalnya harganya walaupun bagi kita cam biasa je lukisan itu heheh...

    rajin bro kerja..:)..ada bonus tuh kot heheh..bolehla gi jalan2 nanti time raya hehe

    BalasPadam
  8. mcm mana blh kena curi takan tak de pngawal kot..hahahaha sengal..

    BalasPadam
  9. rm750000 untuk satu liksan... perghhh.. gila.

    BalasPadam
  10. setiap lukisan ada nilainya... seni itu indahhhh... ^_^" cu-----ak.

    BalasPadam
  11. buruk pada mato..lawa pado soni...kah kah..mcm makan gak..sodap pado mato..cam hampeh kek tokak (maso bln posolah)

    BalasPadam
  12. lukisan simple... tapi memang bernilai... kalau la saya boleh jadi pelukis.. bestnya..:)

    saya lupa hari nih cuti nuzul quran..:) g post ofis.. hairan nape tutup.. huhu

    BalasPadam
  13. terase mcm nak jadi penulislah..tetiba..HAHA!

    BalasPadam
  14. tngk lukisan mcm biase je.. hanya yg berjiwa snei je tau kot bnilai nye lukisan ni..

    BalasPadam
  15. kita yang tak tahu tentang seni nampak biasalah...mungkin gambar tu penuh dengan maksud tersirat

    BalasPadam
  16. nak pg kelas melukis jap yek..hehe..mana tau leh jual puluh ribu gak..heehe

    BalasPadam
  17. huhuhu... lukisan yg bukan2 camni mmg mahal harganya... org ckp ada seni... huhu...

    BalasPadam
  18. lukisan biasa je..tp arge nak dekat juta tuu..kayo la pncuri tu klu dapat jual 2x ganda nnt..hehe

    BalasPadam
  19. ALAHAI,MCM2 LA DEPA NI..

    P/S: AISH,XELOK KATA TAKDE DUIT..CKP KURANG DUIT..HIK HIK..

    BalasPadam
  20. p/s: hahah,kt pon kureng duit..lalalal.. 2 posen nak??

    BalasPadam
  21. mahal toh..kaye org yg curi..

    psstt..anis cuti rabu ngn smlm..rini mls mls masuk kije..heee

    BalasPadam
  22. sketch picasso hebat ! aku kagum !

    BalasPadam
  23. pelik aku lukisan cmni mahal sangat!!
    barat ni memang laa..hahaha

    BalasPadam
  24. tak reti la nak menghayati lukisan tu.. maklum la, bukan org seni.. kekeke..

    BalasPadam
  25. masih bebal bab menilai seni dari dulu sampai sekrang..yg habis conteng itu seni..yg lawa kemas tu takdela pulak mahal camni

    BalasPadam
  26. pehh cuak gua dgr !

    wlaupn kt tengok lukisan 2 biase tp mybe ade nilai seni d sbliknya ;)

    BalasPadam
  27. lukisan cm ni pon ada org nk curik.saye lukis lgik cntek.

    BalasPadam
  28. lukisan cenggini harga 750k lukis pakai pen n dakwat.. agak2 kalau aku lukis pakai pensel berapa k orang nak beli? HAHA :D pelikk kan diorang curi, padahal benda ni sedia maklum kot terkenal, nanti mesti orang tahu diorang curi.. ok ayat sy keling -.-'

    BalasPadam
  29. Tia ni lagilah rul . buta seni lukisan . hahaaa ..

    BalasPadam
  30. lukisan ni lkis pakai emas kot..2 yg mahai 2..he..he..
    biasa la barang antik memang mahai :)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...