ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Isnin, 8 Ogos 2011

Awan cerut gergasi

Memang mencuakkan bila  kita seolah2 berada dalam filem seram klasik, The Fog..Situasi seram itulah yang mencuakkan sekumpulan nelayan dibarat daya england baru2 ni  mereka melihat formasi awan luar biasa di kaki langit ketika sedang memancing di atas sebuah bot.Diaorang cuak apabila awan gergasi mirip sebatang cerut tiba-tiba muncul beberapa kilometer di hadapan mereka..


Awan rendah sepanjang 1.6 kilometer itu bergerak ke arah bot mereka, 48 kilometer ke selatan bandar ini dan menyelubunginya beberapa minit kemudian.[sumber]

Jom layan gambar awan yang mencuakkan ni pulak..











 *Cuak aku..Bagi aku ada awan td tu macam tangan manusia..tapi pandangan korang mungkin tidak kan...Jadi melihat awan ni separti kita memahami  sebuah puisi dan manusia..Ia ada bermacam2 maksud..terpulang dari sudut mana kita melihatnya.

29 Pengkritik Yang Cuak:

  1. suhnallah..takut jugak tengok macam puting beliung je..terima kasih sudi singgah blog kita..lain kali singgahlah sebentar..haha

    BalasPadam
  2. subhanallah...
    takot plak tgk yg bergulung2 tu..

    BalasPadam
  3. kejadian alam semulajadi yang menakjubkan...itu semua kehendak Allah...kita harus mengambil iktibar di situ.

    BalasPadam
  4. mmg cuak..takut dowh..

    BalasPadam
  5. wau...hehehhe...
    cantikk! *perlu cuak jugak eh?
    hehhehe..macam ade yg edit jep :)

    BalasPadam
  6. fuyooooooooooooo

    tadi dah feed balik tetap xupdate entry baru.. kenape ek.. k\td try buat url blog lain. ok je

    BalasPadam
  7. klau jd kt msia mmg cuak habis!

    BalasPadam
  8. bagi Cik Bunny, ada yang real dan ada yg photoshop. yg photoshop tu tersangatlah cuak XD

    BalasPadam
  9. dh tak tahu yg mane real.. yg mne edit.. tp mne2 pun tgk.. gambar tu tetap mencuakkan.. >.<"

    BalasPadam
  10. yang awan dekat atas gunung tu aku rasa memang natural phenomenon....yang lain tu wallahu'alam...

    BalasPadam
  11. akak tengok gambar yg atas tu, macam tangan orang juga...lihatlah keunikan yg diperlihatkan pada kita....subhanallah...

    BalasPadam
  12. semua betul ke arul ? huhuu .. takut ada yang photoshop kan .. sekarang dah ramai terror dalam bab-bab edit2 gambo ni ..

    BalasPadam
  13. tia:mana de semua btul pun..ada yang edit2.. tp edit yg cantik la kan..

    BalasPadam
  14. wahhh..cantik cantik semuanya :)

    BalasPadam
  15. takutnye tgk awan yg macam ribut taufan tu.. cuak2..

    oyasumi = selamat malam :)

    BalasPadam
  16. cantik kot awan2 tu terbentuk..(^^,)

    BalasPadam
  17. sy bermimpi awan rendah sgt.. er, adakah ini berkaitan?

    lalalala~ buat2 xtau.. hakhak~

    BalasPadam
  18. Wasehh, menakutkn btol -- tp nice ;)

    BalasPadam
  19. yg last tu cantik...tapi ada yg mcm puting beliung..hooooo semoga perairan kita xde la ek... aku nk mnyelam ni haaa..hehe

    BalasPadam
  20. yang mana satu gambar cerut eh ni,,poning den aii

    BalasPadam
  21. subhanAllah,,biar betul..dengan sangat awan tu dengan laut..

    BalasPadam
  22. SubhanAllah..
    yg btk tgn tue cantik.. :)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...