ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Selasa, 2 Ogos 2011

Ikan keli terbesar

Cuak betul kalau dapat tangkap ikan besar2 ni..aku dulu mancing tak penah plak dapt ikan macam ni.balik2 ikan puyu..ikan haruan..kadang2 tak dapat lansung..tu dulu la..masa muda remaja dulu.skang tak mancing dah..Tapi seorang pemancing warga Britain ni mencatatkan rekod baru.Ikan yang ditangkap oleh Chris Grimmer adalah ikan keli albino paling besar pernah ditangkap oleh seorang pemancing.
Chris Grimmer dan ikan yang ditangkapnya..
Ikan sepanjang 2.44 meter itu dan seberat 88 kilogram adalah satu kilogram lebih berat daripada yang ditangkap oleh wanita buta, Shelia Penfold, tahun lalu..[sumber]
Shelia Penfold wanita buta tu..
 Ini pulak antara gmbar2 ikan yang besar berjaya ditangkap..

diaorg kata ni ikan keli terbesar didunia yg ditangkap di mukah sarwak..mcm raksasa dah aku tgok



 Ni ikan terbesar yang penah  aku tangkap sepanjang aku terjerumus dalam bidang memancing kat kampung dulu...

8jam mancing dapat ni je..huhu..

 apa bleh buat lagi.. goreng je la..

goreng pun sodap
*Cuak aku.Ramai orang kata ikan besar2 ni tak sedap kalau makan..aku pun tak minat sgt mkn kalau besar2 sgt..korang bleh ke??? Ikan puyu tu gmbar dari google..bukan gmbar dari aku pun..tapi lebih kurang mcm tu la aku dapat dulu..ke kecik lg..lupa dah..kih kih kih..

-gambar dientri ini sudah hilang harap maklum-

17 Pengkritik Yang Cuak:

  1. yang besar2 tuh wat masuk dalam rekod dunia je x pun dalam kejohanan2 hehe..dapat duit..kalau wat makan..x best heheh cam ngeri je..

    BalasPadam
  2. itu ikan keli besar2 tidak mahu makan ooooo..... cam die makan manusia je tu...hehe

    BalasPadam
  3. oit..ekau ni buek lawak laa..last sekali bilo ekau tunjuk gambar puyu buek den golak jo..hahaha..tgh layan keli besar tetiba buat lawak lak..haha

    BalasPadam
  4. kat sarawak? dlm malaysia tu..hish cuak jijah ni..pelik. takutnya.....

    BalasPadam
  5. gelak guling guling tgk gambo ikan 2nd last tuh kihkihkihkih adehhh senak perut pas sahur ...kihkihkih cite gempak org dapat ikan beso2..tp dia dpt ikan kecik kihkihkihkih

    Ehem, *siyes* walau aku peminat ikan keli, tapi kalo dah beso gedabak camtu tak lalu weih aku nak makan kombang jer tokak ni ha!

    BalasPadam
  6. hahahah.. x sedap.. dah liat.. org ckp macam kulit tua.. kan x sdpt >.<" tp memang tak selera nak makan.. lau dpt ikan besar2 gtu.. kepuasan memancing uh ade.. kan ^_^

    BalasPadam
  7. eee.. geli la tgk keli besor2 tu.. xlalu rasenye nk makan..

    BalasPadam
  8. besaq giler yang kat Mukah tu arul..huu.. aku rasa..memang tak sodap pun makan besau2 ni..lain macam je,hahahha

    BalasPadam
  9. cuak tgk ikan besar2,agaknye gergasi la kot yg lalu mkn ikan besar ni hahaha..

    BalasPadam
  10. ingatkan ikan paus je besar..ikaln lain pon ada jugak yang besar2 ek..xselera nak makan ikan besar tu..=)

    BalasPadam
  11. cuak tengok pic ikan besar2 tue..haha..
    sedap lg ikan kecik2..

    BalasPadam
  12. ikan warna kuning? pelik je!

    BalasPadam
  13. takut je tgk ikan besar2 ni.

    BalasPadam
  14. mak aiiiiiiii . beso nye ikannnnn ..

    BalasPadam
  15. Bro , gambar yg kat sarawak tu bukan ikan keli bro..yg tu ikan paus....

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...