ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Selasa, 10 April 2012

Upacara ilmu hitam pengamal voodoo

Beratus-ratus pengamal voodoo mengadakan upacara ilmu hitam itu di sebuah kampung di sini kelmarin.Upacara yang berlangsung itu diadakan bagi menunjukkan kesetiaan ke atas roh.

Beberapa pengamal voodoo mandi di sebuah kolam yang dianggap suci di Souvenance.
Pada hari tersebut, pengamal-pengamal voodoo itu menari, menyembelih haiwan sebagai korban dan mandi di sebuah kolam yang dianggap suci oleh mereka.

Voodoo menular ke Haiti disebabkan kedatangan hamba dari Afrika Barat.Ia diiktiraf sebagai agama di negara tersebut.[sumber]

*Cuak aku..

9 Pengkritik Yang Cuak:

  1. Ilmu hitam dianggap sebagai agama?.

    BalasPadam
  2. tengok air pun tak sanggup nak mandi...

    BalasPadam
  3. air punya kotor macam tu suci ke? eyyy

    BalasPadam
  4. voodoo yg cucuk cucuk tu kan...gila ilmu nih...tapi al-quran boleh menangkis segalanya...

    BalasPadam
  5. vodooo tak pernah dengar pun.. eee, tapi agak menakutkan laaa.. dekat malaysia naseb baik takde macam ni kan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada wujud kat sini, tapi byk bahagian siam atau pengamal ilmu hitam kat sini.

      Padam
  6. dasat.. siap diiktiraf sbgai agama tu...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...