ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Isnin, 23 April 2012

'Kereta kabel' yang mencuakkan

Beberapa nelayan menggunakan 'kereta kabel' yang diperbuat daripada kayu untuk pergi ke Pulau Panjang di Yogyakarta.
Siswanto menyeberangi laut antara pantai Timang dan Pulau Panjang.
Kereta kabel yang mempunyai bangku itu bergerak dari pantai Timang ke pulau itu sejauh 200 meter.Ia turut dikenali sebagai kereta gantung dalam kalangan penduduk tempatan.

'Kereta kabel' itu bergerak dengan menggunakan beberapa tali yang diikat dari tiang di pantai tersebut ke tiang kayu di pulau berkenaan. 

'Kereta kabel' itu digunakan oleh nelayan untuk pergi ke pulau tersebut untuk menangkap udang karang dan ikan.[sumber]

*Cuak aku..guna kayu dan tali je..kalau putus berjawab...kih kih kih

6 Pengkritik Yang Cuak:

  1. wah!!..berani sungguh diorang ni,

    BalasPadam
  2. kalau putus tu, terus kna ngap ikan jerung..

    BalasPadam
  3. perghh..mencabar gile..macam bile bile masa je boleh jatuh ni..tak sanggup nak mencuba..haha..macam ade je kat malaysia ni kan..safety first!

    BalasPadam
  4. haha..tak sanggup nak naik...cuak tu..huhu~

    BalasPadam
  5. mak ai.....mati idop semula x naik camni...

    BalasPadam
  6. oh tidakkk.. kete kabel ni bahaya sungguh ni.. gayat weyy..hihi

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...