ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Rabu, 11 April 2012

Tsunami sudah melanda Pulau Simeulu

Tsunami sudah melanda Pulau Simeulu dengan ketinggian 6 meter. Kelajuan ombak selepas gempa bumi yang akan melanda bandar aceh sebentar lagi adalah 756 km/j. Ombak tsunami dijangka tiba di Georgetown pada 9:11 PM dan Port Dickson pada 2:10 AM.

Gambar2 selepas gempa di Aceh..


*Cuak aku..dari apa yang aku baca di FB tsunami sedang menuju ke Malaysia dengan kelajuan 800km/j..kadang2 ini semua spekulasi..yang penting sapa2 yang tingal berhampiran pantai agar berwaspada dan tidak menghampiri kawasan pantai bagi mengelak sebarang kemungkinan yang mungkin berlaku susulan daripada bencana alam tersebut.

4 Pengkritik Yang Cuak:

  1. harap2 takdak yg buruk berlaku. kawan saya kat Penang pun sms tadi bagitahu pasal gegaran tu. Jambatan Penang tengah sesak skrg.

    BalasPadam
  2. harap harap sume ok..InsyaAllah..kat putrajaya ni takde lak gegaran apa apa ..tp tak tau la rumah orang lain..

    BalasPadam
  3. berlindung ditempat tinggi

    BalasPadam
  4. apa yg penting, kena beware jer...hohoho...port klang xder per2 kn...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...