ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Ahad, 3 Julai 2011

Bunyi seranga dari kemaluan

Kalau di malaysia seranga yang biasa keluarkan bunyi bising2 ni cengkerik..tu pun tak de lah cuak sangat bunyinya.Tapi Water boatman atau nama saintifiknya, Microneta scholtzi tinggal di kawasan air tawar di serata Eropah adalah sejenis serangga kecil dinamakan haiwan paling bising di dunia kerana bunyi yang dibuat dengan menggunakan kemaluan haiwan itu,..memang mencuakkan.

Beberapa saintis yang cuak merekodkan serangga sepanjang 2 milimeter atau sebesar seekor kutu itu yang dikenali sebagai water boatman, mengeluarkan bunyi sekuat 99.2 desibel. Bunyi itu menyamai bunyi yang didengari apabila seseorang berada di barisan hadapan persembahan orkestra. Ia membuat bunyi bising itu dengan menggeselkan kemaluan pada perutnya untuk menarik perhatian serangga betina. [kosmo]



Water boatman
Nama saintifiknya Microneta scholtzi


*Cuak aku..kuat tu bunyinye..nanti jangan cuak bila ramli m.s ambik seranga ni jadi pemuzik tambahan... kih kih kih

17 Pengkritik Yang Cuak:

  1. banyak lagi keajaiban yg kita perlu terokai dan pelajari, kan! :)

    BalasPadam
  2. wuuu..really? betul ke nie..
    ahahah..memang xlah..dy nk amek natang nie jadi pemuzik tmbahan..huhu.. =P

    BalasPadam
  3. lucah...lucah.. :P
    hhahahha...

    BalasPadam
  4. tak senonoh WB ni....hhahaha...nice info rull

    BalasPadam
  5. errr..pelik tp benar..
    haha..

    BalasPadam
  6. KB:blog ni tk lucah ek..dan tk penah tipu guna tjuk lucah walaupun cite tk lucah semata2 nak trik org tgok..kih kih..

    HD:memang parah seranga ni..kih kih kih

    BalasPadam
  7. xmasuk kes gangguan seksual ko..?

    hahaha

    BalasPadam
  8. amazing... kagum rasa dengan kejadian Tuhan

    BalasPadam
  9. Arullll......his..his...his....kesian kat serangga tu...hehe

    BalasPadam
  10. yang ni baru dipanggil seksofon...haha

    BalasPadam
  11. Hahahaha, dia guna kemaluan XD

    BalasPadam
  12. uish.. pelik tapi benar.. haha..

    BalasPadam
  13. serangga pun dah pandai cari perhatian. nak popular. eheee :p

    BalasPadam
  14. kalau binatang xpe..jangan manusia sudah hahahaha lagi cuak haru biru jawabnya..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...