ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Rabu, 7 September 2011

Sayur gergasi

Seorang pekebun, Joe Atherton menanam sayuran-sayuran gergasi di rumah kaca miliknya di Mansfield Woodhouse, Nottinghamshire dengan harapan dia dapat memecahkan rekod dunia tanaman yang bersaiz luar biasa.Atherton, 56, merupakan pemegang rekod dunia lobak merah terpanjang berukuran 5.84 meter yang ditanamnya pada tahun 2007.



Pada tahun 2001 pula, bapa kepada dua anak itu memegang buat seketika rekod dunia daun bawang kucai paling berat dengan tanaman gergasi seberat 6.6 kilogram.Kebanyakan sayuran gergasi yang ditanam olehnya dipamerkan kepada orang ramai dalam Pertunjukan Perkebunan Kebangsaan yang diadakan pada setiap tahun di Bath, barat daya negeri England.[sumber]

 *Cuak aku..kadang2 impian yang besar memerlukan semangat yang besar ,usaha yang besar dan keazaman yang besar..tapi tak memerlukan badan yang besar.. kih kih kih

26 Pengkritik Yang Cuak:

  1. wah, besarnya sayur tu, biasa rumah kakak kalau guna lobak, satu batang yg kecil je, kalau besar tu, berapa hari nak habis, rosak dululah jawabnya

    BalasPadam
  2. agak2 dia pakai baja apa ek jadi besar mcm tu...

    BalasPadam
  3. Salam;
    Semuanya nak yang besar2.

    BalasPadam
  4. eee..mcm tak brani plk nak mkn sayur gergasi..hahhaaha

    BalasPadam
  5. masak ape yg sedap sayur tu ek. haha ;p

    BalasPadam
  6. fuyoooooooooooooooooooooooo panjang gila lobak tu.

    BalasPadam
  7. panjang nye carrot toh..uish..

    BalasPadam
  8. jimat stok sayur lau mcm tu besar...

    BalasPadam
  9. ermmm modal pun besarrrrrrrrrrrrrrr

    BalasPadam
  10. modal pun kompem besar ni..:p

    BalasPadam
  11. kenyang gila kalo makan sayur tuh ja pun

    BalasPadam
  12. aku plak rasa ngeri tengok sayur2 yang besar hehe..

    BalasPadam
  13. perghhh.. 6.6kg.. mmg xlarat la aku nk angkat.. aku heret je la dr pasar smpai ke rumah.. abis kena sagat dek jalan tar.. last2 tggal kecik jugak kan.. kih kih kih

    BalasPadam
  14. fuiyooo, hebat sungguh... lobak tu dah macam tongkat atuk aku jek... huhu...

    BalasPadam
  15. kalau dapat, tak jadik masak ni,wakaka

    BalasPadam
  16. peh ni berhari2 boleh makan ni..

    BalasPadam
  17. wahhh...besar betul sayur2 tu..lobak tu agak luar biasa...(^^,)

    BalasPadam
  18. sayur camni kalau buat kenduri besar-besaran memang sesuai!

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...