ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Selasa, 13 September 2011

Kucing bersinar

Entri sebelum ni pasal profesor nak duduk dalam kotak..Kali ni sekumpulan saintis AS menghasilkan seekor kucing yang bersinar-sinar dalam kajian mereka untuk menangani penyakit virus Sindrom Kurang Daya Tahan Penyakit (AIDS).Apabila kucing itu diletakkan di bawah cahaya biru, bulu, misai dan kuku kaki haiwan berkenaan kelihatan bersinar dengan warna hijau..


Kumpulan penyelidik berkenaan menggunakan gen yang mengeluarkan kilauan untuk menandakan kehadiran sejenis protein yang dimasukkan ke dalam telur haiwan tersebut.Protein itu diambil daripada monyet Macaque. Kajian itu disiarkan kelmarin dalam jurnal Nature Methods yang menyatakan gen monyet tersebut dimasukkan ke dalam telur kucing.


Saintis-saintis juga memasukkan gen obor-obor yang menyebabkan sel-sel kucing menjadi berkilauan.Ujian ke atas sel-sel yang diambil dari kucing itu menunjukkan ia mampu menangani virus yang menyebabkan AIDS ke atas kucing.[sumber]

*Cuak aku..macam2 la saintis ni..kalau sel2 dalam kucing tu bleh kalahkan virus aids..manusia yang ada aids pun kena jadi bersinar la pas ni.. kih kih kih

15 Pengkritik Yang Cuak:

  1. haha.... boleh tahu dah org tu ade aids lau bersinar...

    BalasPadam
  2. sinar matamu bagai..api memancar..hanguskah aku..demi cinta kristal..lepas baca entri sinar2 ni terus nyanyi lagu rahim maarof..haha

    BalasPadam
  3. menakutkan kalau bersinar-sinar neh..takut ada ultrasinar(eh ada maksud ke tuh hehe)

    warna hijau??apakah hulk tu manusia berstatus AIDS?hahaha gurau je hehe..;p

    BalasPadam
  4. wahaha.. memang gila kantoi kucing tu ada aids..tak berani nak main dengan dia dah

    BalasPadam
  5. pehh gitu la..hebat kot glow in the dark ! bayangkan manusia macam ni jugak..haaaa kelessss gitu ! hahaha..dah macam x-men

    BalasPadam
  6. Salam;
    seronok juga jadi org bersinar ni.

    BalasPadam
  7. seramlh kucing tu wlpn comel..

    BalasPadam
  8. wahh.. kalau kucing ni sembunyi pun senang la nak cari malam2.. haha

    BalasPadam
  9. ada jugak kucing yg glow in the dark ye...huhu~

    BalasPadam
  10. semua nak bersinar2 abis lah,,,adeh,

    BalasPadam
  11. kesian kucing jadi bahan uji kaji..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...