ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Selasa, 6 September 2011

Laporan dari kerajaan Somalia


Mogadishu - Kerajaan Somalia hari ini mengeluarkan laporan lengkap mengenai kematian jurugambar warga Malaysia yang diserang hendap.Antara yang berada dalam laporan tersebut ialah kekeliruan kumpulan2 pejuang membezakan bendera Malaysia dengan Amerika Syarikat

"Kumpulan2 pejuang di Somalia tidak pernah dengar nama Malaysia. Dan sentimen anti Amerika (Syarikat), sangat tinggi di sini. Kami (kerajaan Somalia) sudah mengeluarkan garis panduan dan amaran mengenai sentimen anti Amerika Syarikat.Tetapi pihak Malaysia berkeras mahu mempamerkan bendera Malaysia kerana misi ini adalah misi publisiti politik negara mereka." Jelas jurucakap kerajaan Somalia.


*Cuak aku..Aku tak pasti kesahihan berita ini.Tapi jika benar macam mana?ada yang kata kalau pakai bendera keadilan atau pas kalau dah ajal tetap mati jugak..ye memang betul tu..cuma disini bagi aku la kan..bila dah di bagi tau tentang risiko yang bakal diterima jika mengunakan bendera malaysia lebih baik la dielakan..keselamatan lebih penting dari publisiti.

18 Pengkritik Yang Cuak:

  1. dah bende nk jadi kan.. kalo tak letak bendera tu pun tetap jadi jugak..

    BalasPadam
  2. patutnya jurukamera or sapa2 yang terlibat dengan misi kemanusiaan di negara yang berisiko kena pakai baju keselamatan untuk mengurangkan risiko ditembak..

    publisiti adalah promosi..murahan or berjaya itu je jalannya..tersalah pilih ia akan jadi murahan..

    tapi tindakan menayangkan bendera adalah satu tindakan berisiko berdasarkan kenyataan akhbar yang mengatakan pejuang Somalia x berapa kenal Malaysia n lebih2 lagi bendera kita lebih kurang sama ngan bendera Amerika bila bendera kita berkibar ditiup angin hehe..so boleh timbul salah faham ngan pejuang kat sana..

    apapun al-fatihah untuk arwah yang terkorban akibat tragis tersebut..

    BalasPadam
  3. sebab politik je..hurm..btl toh..kalo dah tersurat buat cm ne pon mati jugak..

    BalasPadam
  4. YE LA..KALAU DAH AJAL ORANG TU,MEMANG DAH AJAL..CUMA CARA KITA MATI JE LAIN2..

    TAKZIAH KEPADA KELUARGA MANGSA..

    BalasPadam
  5. udang sebalik mee sedap jugak ni..
    Al fatihah ...semoga menjadi iktibar dan pengajaran untuk akan dtg.

    BalasPadam
  6. waduh2. salah tgk bendera palak.. tp lps ni msti ramai kenal Bendera Malaysia..

    BalasPadam
  7. errr..betol keselamatan lg penting kot :)

    BalasPadam
  8. publisiti yang membunuh..

    tp dah ajal dia kan..semoga dia tenang disana..:)

    BalasPadam
  9. xkenal name malaysia?? erkkkk

    ok fine.. misi publisiti..-.-" xpayah la tolong kalau xikhlas.. buat malu je bila dah kuar stetment cam ni.

    marahnye aku..grrr

    BalasPadam
  10. Salam;
    Walaupun dah berlaku,aku nak berkata jugak,
    aku setuju kata Syuxer..bila dah sanggup tempuh risiko tu sekurangnya gunalah baju atau jacket keselamatan..nitak main redah je hujan peluru tu.

    BalasPadam
  11. erm..bendera ? adehh..

    apapun takziah kepada keluarga Mangsa..huhu

    BalasPadam
  12. kesahihan berita ini diragui bro...

    BalasPadam
  13. mungkin memang betul la yg tembak tu tersalah tafsir bendera Malaysia kot..sebab mmg nampak sama dengan bendera US..

    ajal tak kenal usia..AL-FATIHAH..

    BalasPadam
  14. kah kah ..berita dari sapo ni..cam lebih unsur politikus je ni..hahaha..den kalau poei pakai baju ngan seluar jo..takkan nak telanjang..haha

    BalasPadam
  15. "publisiti politik negara".

    kalau nak ikut memang betul pun. seboleh-bolehnya nak berbangga dengan kebajikan yang dibuat. di mana keikhlasan?

    awal-awal lagi kerajaan Somalia dah bagi warning. Apapun, ajal maut di tangan Tuhan. ambil sebagai iktibar :)

    BalasPadam
  16. moga2 arwah dpt pahala mati syahid

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...