ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Jumaat, 23 September 2011

Kanak-kanak tumbuh tanduk

Seorang kanak-kanak lelaki terpaksa berdepan dengan hari-hari sukar selama empat bulan apabila kepalanya ditumbuhi 'tanduk'.George Ashman, 5, dilahirkan dengan tanda lahir berwarna merah terang di dahinya dan khuatir akan dibuli serta diejek apabila besar kelak, ibunya, Karen, 33, membuat keputusan untuk membuang tanda tersebut.


Sehubungan itu, Ashman menjalani pembedahan bagi menegangkan kulitnya supaya tanda lahir tersebut dapat dibuang.Ketika proses pembedahan, doktor memasukkan dua tisu bagi menegangkan kulit kanak-kanak itu dan ia akan mengembang secara beransur-ansur sehingga terbentuk seperti tanduk.

Pertama kali melihat kepalanya ditumbuhi tanduk, saya amat terkejut kerana mukanya yang kecil dan comel kelihatan seperti 'syaitan'," kata ibunya .Namun, selepas empat bulan pemakaian tisu tersebut, implan itu dikeluarkan semula dan kulit Ashman kembali normal malah hanya meninggalkan parut kecil. Dalam pada itu, Karen menyatakan sepanjang tempoh anaknya ditumbuhi tanduk, orang ramai sering mencemuh mereka berhubung keganjilan itu.[sumber]

*Cuak aku..kesian.. Kadang2 manusia memang macam tu.. nampak ada keganjilan laju je nak mencemuh dan mengutuk..patutnya bagi semangat..

32 Pengkritik Yang Cuak:

  1. mulut manusia memang begitu.

    kan awak kannn...hehe..

    BalasPadam
  2. Salam;
    Ingatkan tanduk betul tadi..

    BalasPadam
  3. uishh...terkejut aku tgk gambar ni...nasib baik aku tak mengandung...hehe...

    BalasPadam
  4. kesian budak tuh. mesti dia trauma kejap

    BalasPadam
  5. tahnye nasib baik xmngandung juge...huahua

    BalasPadam
  6. huhu..comel budaknye..nasib boleh buang tanduk tu..

    BalasPadam
  7. huisyh.. ingtkan tanduk betul2 tdi..

    BalasPadam
  8. kesian kat budak tu,,sape cemuh dia tu??meh aku backhand kan dia!

    BalasPadam
  9. kuasa ALLAH.. takleh nak tolak..

    p/s: heheh..angkat pon sbb dulu muda2..skg dah berakal lebh..muahahaha..

    BalasPadam
  10. Teruknya manusia yg suka mencemuh tu !..kesian budak ni tau...ermm

    BalasPadam
  11. hmmmm.....satu keajaiban lagi

    BalasPadam
  12. nak tengok gambar lepas tanduk dia hilang boleh?

    BalasPadam
  13. hish.. biasalah... ada pelik sikit mesti nak mencemuh... hurm...

    BalasPadam
  14. kesian dia.. nseb baik dh ok kn..

    BalasPadam
  15. stju..
    kalau dah x elok x pyah la nak ktuk..
    ptut bg skongan :)

    BalasPadam
  16. mulut org memang xde cover..
    mcm haremm je perangai..demm!








    cik ana :)

    BalasPadam
  17. lumrah manusia suka mentafsir sesuatu yan buruk dulu

    BalasPadam
  18. betul-betul aku ingat itu tanduk betul..biar betul..

    BalasPadam
  19. kesian budak ni.. kompem kene ejek gile2..

    BalasPadam
  20. kesian budak ni..sepatutnya orang sekeliling tak patut la mencemuh..semua manusia ada perasaan kan..

    BalasPadam
  21. ish2..ish.... macam2 pun ada...

    BalasPadam
  22. ish..klu benda nie berlaku dpn mata aku..mesti aku pandang je..pelik dan kagun dgn ciptaan Allah..tapi kesian kat budak nie..macam mana dia ble dewasa kelak..bleh masuk book of record x? hehe

    BalasPadam
  23. Itulah hakikatnya. Manusia ni pantang jumpa benda-benda pelik sikit terus nak hentam. Ades~

    BalasPadam
  24. suka suki je mak dia label anak dia mcm setan..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...