ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Sabtu, 17 September 2011

Hotel untuk Mayat

Mencuakkan bila sebuah hotel pelik di pinggir bandar Yokohama, Jepun, menyediakan perkhidmatan menyimpan mayat-mayat di dalam keranda sejuk agar saudara-mara si mati boleh melawatnya untuk memberi penghormatan terakhir.

Hotel Lastel yang tentunya sunyi itu kini mempunyai 18 'tetamu', kesemuanya mayat, yang disimpan di dalam keranda penyejuk dengan bayaran 12,000 yen (RM482) sementara menunggu giliran dihantar ke tempat membakar mayat. Namun kadang kala, ada juga pasangan muda yang tidak tahu fungsi hotel tersebut kerana masih mahu bermalam di situ. *gila apa diaorg ni nak bermalam kat hotel mayat. 

Teramura mengambil kesempatan daripada kematian dengan membina hotel yang menyimpan dan menyejukkan mayat-mayat kerana purata waktu menunggu untuk mendapatkan giliran membakar mayat di Yokohama adalah lebih daripada empat hari.Jika tidak, mereka terpaksa menyimpan mayat di rumah yang tidak banyak ruang dan sempit.[sumber]

*Cuak aku..ada jugak hotel untuk yang dah mati ye..tempat mayat pun boleh jadi bisnes yang menguntungkan.. kih kih kih..

28 Pengkritik Yang Cuak:

  1. haha.. dh mati pun duduk hotel.. hebat2.. mewah tu.. ngee..

    BalasPadam
  2. tak sanggup aku nak keje kt hotel ni..mesti mlm2 ada ....jeng jeng jeng....

    BalasPadam
  3. satu hari nanti mesti ada yang buka spa untuk mayat pulak..
    ekekek...

    BalasPadam
  4. perghh style la smpai mcm tuh sekali..

    BalasPadam
  5. Ngeri gile! Sape la ngok ngek nak bermalam dengan mayat eh?? adeii...

    BalasPadam
  6. huhuh ngok ngek je dorang ni..

    BalasPadam
  7. gila la,hotel untuk mayat pun ade..

    BalasPadam
  8. uihh...hotel mayat pun ada huhu


    p/s: hehe..ikut giliran :P

    BalasPadam
  9. ahaa jepun mmg suke buat benda pelik2 pun.. tak hairan da.. haha =)

    BalasPadam
  10. biaa betikk..
    haishh...terlebih maju plop jadi gini..heheh

    BalasPadam
  11. jom kongsi.. kita bukak satu kat KL.. best apa.. hihihi..

    BalasPadam
  12. cuak plak nk jejak kaki kat hotel tuh..

    BalasPadam
  13. giloo ah. mayat pun ada hotel khas. gilooooooooo

    New Entry : 5 Ancaman Untuk Manusia Study

    BalasPadam
  14. pergh tak sgp nak stay kat hotel tu..

    BalasPadam
  15. humm. kita je nampak si mati mewah ade hotel segala bagai. hakikatnya. dia dekat alam sana. kita tak tahu. huhuuuu...

    BalasPadam
  16. ish... kena hati2 nak check in hotel kat jepun nih.... huhuhu

    BalasPadam
  17. huuhh...untuk org mati pon ada hotel ke..?

    BalasPadam
  18. Kalu kat Malaysia dipanggil bilik mayat..

    BalasPadam
  19. yg kaya2 mampu la nak simpan abu o mayat kat hotel2 mcm ni..hehe sebab senang dorang nak jumpa n buat phormatan lagi..yelah..kdg2 dorg pon bukan rela atas kematian ahli keluarga..ekeke

    BalasPadam
  20. ishhhhh...mcm mcm la diowg ni.......ada2 jeh idea nk wat lain dr yg lain kan

    BalasPadam
  21. best ni klu tidur dkat hotel tu..
    sah2 ramai yang menemani..
    wakakaka..
    grr,, habiskan duit je dorang ni

    baik beli domain dari letak mayat kat situ kn

    BalasPadam
  22. yg pasti kt malaysia bakal wujud x lama lg...percayalah!

    BalasPadam
  23. yang masih hidup ni pun macam sesak je nak merasa tido dekat hotel . hehe

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...