ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Sabtu, 24 September 2011

Hari tanpa kenderaan sedunia

Sejumlah penduduk duduk dan bermain di atas sebatang jalan raya yang diletakkan hamparan rumput di bandar raya ini kelmarin.Hamparan rumput itu diletakkan oleh beberapa kumpulan alam sekitar bagi meraikan Hari Tanpa Kereta Sedunia yang diraikan pada setiap tahun.



Para aktivis alam sekitar kemudian bergambar dengan membawa pelbagai sepanduk yang menentang kesesakan jalan raya di bandar raya ini.Mereka menyekat sebatang jalan raya yang sibuk dengan meletakkan hantaran rumput tersebut di sebatang jalan raya yang sibuk di bandar raya ini.[sumber]

*Cuak aku..bila lah nak ada hari tanpa masalah sedunia..kalau ada aman sikit hidup ni.. kih kih kih
-ok nak kuar beli barang2 dapur jap.. jalan lengang ni..-

21 Pengkritik Yang Cuak:

  1. kalau kt malaysia hehee jgn harap la..rakyat kita ni degil sikit

    BalasPadam
  2. Salam;
    Aku nak tunggu hari tak boleh bercakap sedunia.

    BalasPadam
  3. lohh bulih pulak mcm tu.. haha.. xpanas ke berehat tengah2 jalan tu? adoii mcm2 la diorg ni.. haha

    beli brg dapur ? wahh rajinnye.. :p

    BalasPadam
  4. hari tanpa masalah? ada ke? kalau hari-hari ada masalah tu tau la... kui3...

    BalasPadam
  5. tak de kerja tak pe la...
    tengok yang duduk atas jalan tu pun tua2 je..
    hehehh

    BalasPadam
  6. boleh ke hidup hari ni tak ada kereta?..cuak aku bro...

    BalasPadam
  7. erkhh dari johor nk p penang jalan kaki ka??

    BalasPadam
  8. haha.. hari tanpa masalah bleh ke? klu hari tanpa internet bleh tk

    BalasPadam
  9. beli barang? haha bawak lar beg.. sebab ari ni xde plastik.. >.<"

    BalasPadam
  10. shaherah:bleh guna beg plastik...tp kena bayar la 20sen.. hehe

    sue:bleh tnpa intenet..tp kejap je la..

    diana:ala se ari je..

    BalasPadam
  11. macam tak jadi je hari tanpa kereta sedunia ni...

    BalasPadam
  12. haha,,dah tua2 aku nengok orang dalam gambar tu..:)

    BalasPadam
  13. pandai ke ko beli barang dapo ni??? wahahahahaha

    BalasPadam
  14. dulu kje kl rilek je nek lrt...dr sesak2

    BalasPadam
  15. kan best kalau hari2 macam ni..takde la jammed je jalan kan..hee~

    BalasPadam
  16. kalau hari tanpa masalah diwujudkan memang best sangat..:)

    BalasPadam
  17. hahaha kalau kat Malaysia compom mati hidup semula la kalau buat..tahu jelah rakyat malaysia...xkuasa dorang la nak buat gini..

    BalasPadam
  18. kalau cuaca xpanas,.xterlalu sejuk dan tdk hujan di seluruh dunia.,boleh laa..

    BalasPadam
  19. kalu ari2 buat pon x pe sng nk g opis.no jammed!

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...