ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Selasa, 31 Januari 2012

Surprise Remy Ishak bantu kemenangan Alyah

Umum mengetahui penyanyi bagi lagu Kisah Hati, Alyah berjaya membawa pulang sebuah trofi dan wang tunai berjumlah RM10,000 selepas memenangi kategori Persembahan Terbaik dalam Anugerah Juara Lagu 26 (AJL26) malam Ahad lalu.

Di sebalik tuah yang dibawa dalam lagu itu,  ramai yang berpendapat kemunculan ‘surprise’ Remy Ishak dalam persembahan mantap Alyah itu juga telah menyumbang kepada kemenangannya.

Tapi, tahukah anda sebenarnya, kemunculan Remy di saat-saat akhir nyanyian Alyah adalah satu rancangan ‘sulit’ yang tidak diketahui sesiapa termasuk krew TV3 sendiri!

Memetik tulisan Remy di dalam blognya, http://dakamat.blogspot.com, tiada  mana-mana pihak yang mengetahui dia akan muncul dalam persembahan Alyah walaupun pihak Media Prima sendiri.

 “Sebenarnya tak ada siapa pun tahu yang aku akan muncul sebagai ‘cameo’ dalam persembahan Alyah pada AJL 26 yang baru berlangsung semalam.

 “Orang-orang di Media Prima, ‘crew’ teknikal TV3 yang menjayakan AJL 26 malam tu pun tak tahu yang aku akan muncul dalam persembahan tu,  cuma yang tahu pasal kewujudan aku adalah Alyah sendiri, tenaga kerja dan kawan-kawan dia je.

 “Ini semua gara-gara Alyah sendiri, dia sendiri yang minta kami semua merahsiakan perkara ni.., nak buat ‘surprise’ katanya, nak aku keluar masa minit terakhir..,” tulis Remy.

Menyifatkan rancangan ‘rahsia’ Alyah itu berjaya, Remy sempat mengucapkan penghargaan kepada penyanyi itu di atas kesudian menjemput dirinya bagi menjayakan persembahan dalam AJL26.

Sebelum ini, Alyah menjadi ‘bahan’ kritik oleh peminat-peminat Remy apabila ‘berani’ bergandingan dan melakukan aksi ‘mesra’ dengan aktor kacak itu dalam klip video Kisah Hati.

Mungkin ingin menarik perhatian peminat-peminat dan para juri, Alyah sekali lagi menggunakan cara yang sama untuk meraih kemenangan itu, siapa tahukan?[sumber]
 
*Cuak aku..

7 Pengkritik Yang Cuak:

  1. tapi mmg sangat best lagu ni..suke sgt gabungan alyah n remy :) sweet gitu!

    BalasPadam
  2. lagu dia mmng best.. tak hairan kalau remy dtg sbb dlm klip vdeo tu mmng dia dh ada kan.. =) rezeki alyah mlm tu..hihi

    BalasPadam
  3. gimik yang betul2 membantu...hee~

    BalasPadam
  4. Good day! I would like to have an exchange link with you if you want to. I already added your site here PD Links

    Please add me here too. Thanks! Here is my site:
    DotA Blog

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...