ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Jumaat, 27 Januari 2012

Ikan spesies baru

Sungai Sipaliwini di Surinam menempatkan spesies ikan baharu yang dikenali sebagai Pseudacanthicus.

Ikan itu ditemui oleh beberapa saintis yang bekerja dengan Program Penilaian Pantas Pemuliharaan Antarabangsa di sungai tersebut pada Ogos dan September 2010.

Keistimewaan ikan itu adalah kerana ia mempunyai perisai yang melindungi tulang.Ikan itu hidup bersama dengan sejumlah ikan piranha menyebabkan ia perlu mempunyai pertahanan badan yang baik.[sumber]

*Cuak aku..

13 Pengkritik Yang Cuak:

  1. berduri ke tuh?
    betul2 nak bertahan dari piranhaa

    BalasPadam
  2. NAMPAK GANAS LAH IKAN TU..EIIII

    BalasPadam
  3. mak aihh..susah betul nak sebut..asal tak letak nama senang2 jer..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    BalasPadam
  4. umang aii ,macam pakai baju besi nak berperang je.

    BalasPadam
  5. lain macam jer ghuper ikan ni...

    btw
    salam kenal . i singgah n follow u. :)

    BalasPadam
  6. tru la masak 3 rasa ka..kot sedap...hehe

    http://qurratulain-pagaremas.blogspot.com/2012/01/misteri-darah-wanita.html

    BalasPadam
  7. ini adalah sengaja bukan tak sengaja...kekekek...siot..main kotor!!

    BalasPadam
  8. err..seram lak tgk ikan ni.. =.="

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...