ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Jumaat, 27 Januari 2012

Penjaga gol berhati mulia

Dalam satu perlawanan UEFA Cup antara Athletic Bilbao (Spain) dan Trabzonspor (Turki), ketika perlawanan menuju minit-minit akhir, salah seorang penyokong Bilbao cuba untuk mengalih perhatian penjaga gol Trabzonspor, Tolga Zengin dengan melemparkan sebuku roti kepada penjaga gol tersebut.
Tetapi Tolga Zengin telah mengutip roti tersebut dan meletakkannya di dahi. Kemudian beliau memberikan roti tersebut kepada pengawal keselamatan bagi mengelakkan roti tersebut hancur dalam perlawanan itu.

Selepas perlawanan itu, atas permintaan wartawan Eropah, Tolga Zengin yg juga merupakan kapten pasukan Trabzonspor telah mengadakan sidang akhbar bagi menjawab tindakan beliau;

"Tiada apa yg mengejutkan dengan tindakan saya. Apa yg mengejutkan saya ialah apabila melihat sebuku roti telah dilemparkan ke atas padang untuk menyakiti saya sedangkan ramai manusia sedang kebuluran di Somalia"[sumber]

*Cuak aku..Payah nak jumpa penjaga gol macam ni zaman sekarang..kih kih kih

11 Pengkritik Yang Cuak:

  1. tu la..ramai lagi yg perlukan roti tu kan macam kat Somalia tu...

    BalasPadam
  2. bukan je penjaga gol, tapi nak cari manusia yg berhati mulia macam dia tu payah...

    BalasPadam
  3. siriesly... ?? aku syukur ada orang sebaik tuh.. walaupun,, rasanya dia lain agama..

    BalasPadam
  4. baik nye.. sape yg baling tu.. tobat la

    BalasPadam
  5. Kan elok kalau semua org cam tu.

    BalasPadam
  6. haaa.. amek kau bilbao.. jgn sentap sudah..

    BalasPadam
  7. huhu tacing sesangat...bagus bro~

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...