ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Ahad, 15 Januari 2012

Skirt pendek ikut tema-Rozita che wan

“Saya mohon maaf jika ada yang tersinggung dengan cara pemakaian saya. Saya hanya mengikut tema pada majlis berkenaan dan tidak berniat ‘mengganggu’ sesiapa,” kata aktres jelita, Rozita Che Wan mengulas tindakannya memakai skirt pendek paras lutut ketika menghadiri majlis hari jadi seorang pelakon di restoran The Ship, Bukit Bintang, baru-baru ini.

Pemakaian skirt yang dikatakan seksi hingga menampakkan paha pelakon ini turut diperdebatkan di beberapa ruangan hiburan media cetak dan laman blog hiburan.

Malah, beberapa keping gambar yang dipaparkan di laman blog itu turut mencetuskan reaksi kurang senang peminatnya.

Sebelum ini, beberapa keping gambarnya berpakaian seksi yang turut menampakkan paha pernah tersebar di Internet. Antaranya, ketika menyaksikan Konsert Akhir Akademi Fantasia Kelapan (AF8).

Menurut Rozita, bukan dia seorang berpakaian ‘seksi’ pada malam itu. Katanya, dia hanya mengikut tema K-Pop diberikan penganjur majlis, malah semua tetamu dan beberapa pelakon lain, sama ada lelaki dan wanita, turut hadir dengan tema sama.

“Saya hanya mengikut trend dan tema diberikan. Janggal pula jika saya hadir di majlis itu dengan berpakaian berbaju kurung. Lagipun, ia majlis hari jadi, bukan kenduri kahwin.

“Yang peliknya, kenapa mesti saya yang menjadi sasaran pada hal ramai lagi yang berpakaian sama?” katanya.

“Memang sukar mahu puaskan hati semua orang. Lagipun, ia hak masing-masing. Saya juga tidak kisah dengan komen dan penerimaan mereka yang tidak puas hati dengan saya,” katanya.Rozita berkata, dia “tidak pernah bermusuh dengan sesiapa tetapi kenapa ada yang mahu bermusuh dan tidak boleh melihatnya senang.

“Saya terima dengan hati terbuka jika mereka mahu memberi nasihat. Namun bila menggelar saya tidak sedar diri, tidak takut tuhan, perasan remaja, ia bukan lagi nasihat.

“Tidak ada yang sempurna di muka bumi ini. Lebih baik jaga hal sendiri dan cermin diri dulu sebelum mahu menghukum orang lain. Cukup-cukuplah mengaibkan orang lain. Lagipun, pakaian saya itu bukan untuk disebarkan di Internet,” katanya.

Ibu kepada dua anak, Ammar Effendy, 14, dan Aniq Ezzra, 12, ini turut berharap perkara itu tidak diperbesarkan atau disensasikan.[sumber]

*Cuak aku..Ikut tema ek..tema tu wajib ke kena ikut? dalam islam tema tutup aurat lagi wajib kena ikut..kih kih kih

13 Pengkritik Yang Cuak:

  1. bila dh kena kritik br nak minta maaf. anak dah besar2..tak malu ke? haih..artis!

    BalasPadam
  2. Emmm kesian betul.. Nk ikut tema punya pasal.. Tunjuk abes

    BalasPadam
  3. ni lah masalah bila agama islam hanya di kad pengenalan , bukan di hayati dalam hati ..

    BalasPadam
  4. tema Allah x nak ikut plak :)

    BalasPadam
  5. Seksa mcm ni pun bo lagi buat alasan ikut tema?? haisshhh!..artis oh artis...

    BalasPadam
  6. Tema kpop? eh. takkan tema kpop harus berskirt? kita ni mpop. eh ehhh.

    BalasPadam
  7. Tuh sekali ngangkang nmpk apam terus!
    Neway, Tuan empunya badan baju serta bertudung hitam cakap terima kasih :)

    #Aku, kau tak puji pun. Sob sob T_T

    BalasPadam
  8. salam;
    seram bulu tengkok dengar pengakuan cik rozita ni..nilah akibatnya bila agama di ketepikan...cakappun dah macam mengalah tuhan...

    BalasPadam
  9. seksii...pejam mata..hehe..

    jap jap..kenal ziida ea...patut la aritu dok citer pasal korea2..hahaha...kecik duniya ni yee... :p

    BalasPadam
  10. ini pilihan dia kita tak perlu sibuk2 pun....masing2 ada bahagian masing2 mahu risau apa?

    BalasPadam
  11. K-pop tk semestinya seksi... pndai2 la jage pmakaian diri..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...