ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Rabu, 11 Januari 2012

Nur Amalina kembali tenang, ibu lega

"Jika fitnah mengaibkan Amalina dihentikan, saya akan batalkan niat untuk menyaman pihak yang terlibat."Demikian kata ibu Nur Amalina Che Bakri, pelajar terbaik SPM 2004, yang kini boleh menarik nafas lega setelah pihak yang menyebar kritikan terhadap anaknya memberikan kerjasama baik dengan menutup akaun-akaun Facebook palsu dan menghentikan penyebaran gambar serta fitnah di laman-laman blog.
Katanya, Amalina juga sudah tidak tertekan lagi dengan tindakan pihak-pihak yang cuba mengaibkan maruahnya.


"Jika fitnah mengaibkan Amalina terus dihentikan, saya tidak akan mengambil tindakan  saman... setakat ini tidak terlalu melampau macam dulu, setelah saya dan Amalina menjelaskan keadaan sebenar bagi membuka mata ramai pihak.


"Saya bersyukur kerana Amalina tidak melatah dan bersikap profesional dalam menangani isu difitnah terhadap dirinya. Malah saya juga berterima kasih kepada pihak berpendidikan di Malaysia dan di sana (UK) yang memberikan sokongan moral kepada dia," katanya.


Sabariah berkata, walaupun jauh tetapi beliau dapat merasakan anaknya seperti di depan mata kerana hampir setiap pergerakkan dan aktiviti Amalina akan diberitahu kepadanya dari semasa ke semasa.


"Saya yakin Amalina seorang yang sangat berdikari dan berdisiplin, jika dia mahu melancong atau melakukan sebarang aktiviti, dia akan beritahu saya, malahan penggunaan kad kredit dia pun saya tahu," katanya ketika dihubungi Sinar Harian Online.


Sebelum ini, kecoh apabila dia didakwa mengalami kejutan budaya apabila gambarnya mengenakan “legging” dan bergambar dengan seorang lelaki tersebar dengan meluas di laman-laman sosial dan blog.


Amalina, 24, yang memperoleh 17 A1 dalam SPM, sebelum ini dikenali dengan imej bertudung dikatakan telah berubah apabila gambarnya menunjukkan dia mengenakan pakaian menjolok mata ketika belajar di United Kingdom.Amalina dijangka menamatkan pengajian pada Mei 2013.[sumber]

*Cuak aku..bila lah jabatan agama islam nak saman orang yang mengaibkan agama sendiri diluar negara.kisah kawin gay pun dah senyap je ni...kih kih kih

5 Pengkritik Yang Cuak:

  1. MAK AYAH PUN MENYOKONG KITA ORANG LUAR BOLEH KATA APA??DIAM2 SUDAH..

    BalasPadam
  2. amalina rilek jer..
    org lain plak duk gelisah.
    hehe

    BalasPadam
  3. kita tengok je lah yang oi..doakan yg terbaik buatnya..tapi alangkah bagus jika die macam dulu lagi..emm

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...