ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Sabtu, 25 Jun 2011

"Kalau Saya dapat RM300"

Nak join klik gambar diatas
"Sebuah kisah yg biasa dialami oleh masyrakat,moral yg baik dlm cerita ni jadikan tauladan dan yg buruk jadikan sempadan,cerita ini hanyalah rekaan semata2 tiada kena mengena dengan yg hidup ataupun yg telah meningal dunia-jom layan kisah ni "

"Kalau Saya dapat RM300"
Bangun je pagi ni aku terus siap2 nak kluar maklumlah aku dapat +RM300 dari kak safra.Hari ni dah janji nak jalan2 ngan kotak bulat nak belanje dia kfc..Dah siap pakai lawa2  masuk kereta terus jalan.
serparuh jalan alamak tanda minyak kat meter dah bekelip2.mintak duit.adoii mana lak petrol pam yang dekat ni..cuak jugak kang tak pasal2 menolak..jalan punya jalan nasib jumpa shell..apa lagi isi minyak -rm20.

Sampai kat pekan lepak dulu mamak pekena teh ais dan roti canai.,dah minum rokok tak de xbest,beli rokok dunhill sekotak -rm10,rokok mahal skang ni.(nsihat aku jgn blaja isap sush nk berenti).sambil tu tunggu kotak bulat sms.dah abis minum pun tk sms lagi .apa lagi aku pun call sebab dah muak menungu ni...tapi tak bleh lak kredit tingal 12sen..aku pun bayar kat kaunter "dey kira brapa?"aku tnye, mamak tu cakap -rm3.00.aku byar terus gerak cari kedai topap..

Sampai kedai topap "dik maxsis -rm10".aku terjah(mcm dlm blog la plak main terjah2) "masuk trus ke nak kad?"budak tu tnye.."masuk terus la malas nak gores dan menang ni.." aku pun tulis no kt buku..dah masuk terus call kotak bulat..sekali kotak bulat cakap tak jadi lak jumpa..dia kata ada masalah kecemasan..aku tau la dia bawak ambulan skang ni..fikir punya fikir aku pun call syuxer..mana tau leh ajak lepak bleh g shoping2 duit tengah ada ni...apa lagi aku pegi ambik syuxer kat umah dia.

Dah ambik syuxer terus pegi klcc jalan2..fuhhh ramai orang maklumlah ari cuti..jalan punya jalan..jumpa kedai baju tengah buat sale 30%..  fulamak cantik baju ni..jenama renoma harga -rm70.tu dah lepas sale tu..klau tak lg mahal..tapi dah bekanan apa lagi sambar je la..syuxer pun nampaknye sambar jugak t-shirt selai..lepas tu jalan lagi..naik tingkat atas lak..masuk kedai cd..tgok cite apa yg best..jumpa lak cd harry potter and the deathly hallow part 1..cite baru klua pangung ni..apa lagi sambar ..terbang -rm 29.90..aku tgok syuxer pun nak beli cd album hijjaz..aku bayarkan sekali,biasa la kawan sejati kan..masa ada duit la nak blanje membe btul tak..cd hijjaz -rm19.90

Dah penat jalan perut mula berkeroncong..nak cari kedai mamak dalam klcc mintk maaf la bro.. mana ada..aku pun ajak syuxer makan kat sebelah Sogo..kat situ murah sikit..klua klcc pegi lak sogo..makan nasi campur minum air sirap limau..syuxer pun sama cuma air teo o ais limau..sebab aku yg ajak syuxer klua aku yang belanje dia..semua -rm12.,ok la kan pada makan kat dalam klcc tu..

Lepas makan dan rilex ..aku ajak syuxer masuk sogo..aku cakap nak cari seluar selai..seluar bejalan ni je la selai..lain semua sluar keja..masuk pusing2 dulu..besepah kat bawah ni jualan murah..semua berjenama..tapi harga tk macam sale pun..aku terus masuk satu kedai seluar ni,memang aku cari sluar levis je.tengah leka  belek2."saiz brapa?"tuan kedai tu tnye.."err.. saiz 31.."jwb aku..masuk fiting room cuba dulu..tak muat  pulak..aik dah gemok ke aku.. aku pun jerit kat syuxer mintak saiz 32..baru ok..melayang -rm69.90..

Dah penat berjalan sakan terus balik..lepas anta syuxer aku pun balik..tak sampai rumah minyak bekelip2 lagi mintk duit..mak aiiiii kuat gile keta ni mentedarah minyak..memang ptut pun..kereta estima kena pulak jalan kl jem gile td..kena isi dulu -rm20 klau tak membising abg aku nnt..sampai je rumah tengok macam ada org dtg..aku masuk rupanya khairil dtg bawak kawan harazzdani..aku pun dah agak dah,ni nak mintk hutang la ni..siap bawak geng lg..borak2 kejap pas tu bayar khairil -rm30.. smbil tu bisik kat kharil baki aku bayar cukup buln la ye..masuk bilik terus baring dan temenung..malam ni nk topap lagi -rm5 nak wat supersaver..adoiiii brapa je tingal duit smpai cukup bulan ni..alamak  rm 0.30sen je..waaaaawaaaawaaaaaa....TAMAT

tiba2 pintu bilik aku dibukak..tekejut aku.."aik ingt dah abis cerita ni..rupanya ada lagi."bisik hati aku..aku tengok adik aku Tia masuk.. "abg..nk duit..adik nk beli aiskrim.." smbil Tia  hulur tagan.. senak aku kejap "nah ambik la -30sen ni.."aku bagi dengan muka nak demam.... arulchelsea tutup la cepat cerita ni aku nak nangis niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..Waaaaawaaaaaaa.....  baru betul2 TAMAT


*nama2 yang disebut dlm cerita ni kira sudah ditag la tu ye(kecuali syuxer sbb dia dah join)..jom la join memeriahkn contest ni..
*kalau nasib berpihak kepada aku alhamdulilah..

8 Pengkritik Yang Cuak:

  1. eyfa ada join jugak. dh lama dh kot. tarikh tutp contest ni bila eh?

    BalasPadam
  2. wah..panjang lebar citer bro..memang menarik dan kreatif..:)..

    memang boleh demam kalau sehari abes duit..hhahaha..

    BalasPadam
  3. haha..300 ringgit boleh habis sat saja noo...

    harap2 boleh menang..nanti belanja aku ye bro!...hehe

    BalasPadam
  4. ok doa2 la bro..bleh menang insyAllah..

    eyfa:15julai lambt lg..

    BalasPadam
  5. datang tgk arul join contes...terbaik...

    BalasPadam
  6. skang duit 300 bleh abis 1ari je bro.. trpulang kt kita nk mnyimpan..

    harazdani:tq..doa2 la..kih kih kih

    BalasPadam
  7. free2 je dpt RM300.. best gak tu.. gud luck bro.. :)

    BalasPadam
  8. haha ! Tia nak join gak . nampak best jeeeee . ngee . citer ni memang best lah . thmbs up ! hahaa . macam tau2 je Tia suka makan aiskrim kan :)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...