ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Ahad, 26 Jun 2011

Buat Jalan di cenuram

Jika anda dikategorikan sebagai orang yang takut , gayat dan cuak pada ketinggian, kerja ini mungkin tidak sesuai.Tapi dalam akbar sinar ari ni melaporkan beberapa pekerja projek pembinaan di China sanggup menempuh bahaya untuk membina jalan selebar satu meter diperbuat daripada papan di tepi cenuram Gunung Shifou di Wilayah Hunan. Beberapa pihak khuatir terhadap risiko bakal dihadapi mereka berikutan tiada langkah keselamatan diambil.
Papan digunakan mereka juga terlalu nipis dan kelihatan usang, namun kumpulan pekerja itu tetap cekal menyiapkan kerja pembinaan jalan mengelilingi gunung sepanjang tiga kilometer, sekali gus menjadi laluan terpanjang untuk pelancong bersiar-siar. China menjangka ia bakal menarik minat pelancong untuk berkunjung ke kawasan terbabit bagi merasai pengalaman mencabar sambil menikmati pemandangan indah di sekeliling mereka. Tetapi, persoalannya; Siapakah yang berani berjalan di laluan kayu itu apabila ia siap nanti?[sinar]



diaorg tk de perasaan cuak ni..

*Cuak aku..aku mintak maap la. tak ingin jalan sini..aku cuak tempat tinggi..silap2 kebawah terus..korang berani ke mcm ni.?.kih kih kih

11 Pengkritik Yang Cuak:

  1. aku lagilah cuak weh..aku jenis gayat..masa kecik2 berani mati..masa dewasa2 neh takut mati ahahah..sayang nyawa kot

    BalasPadam
  2. huiii tgk pnda gayat.. bg free pn aku takpi.. haha

    BalasPadam
  3. dieorang ni dah takder perasaan cuak bro....hati batu.

    BalasPadam
  4. woa~ kalu zie memang CUAK giler lah~ ahaha...

    p/s : lame gile xcakap p'kataan cuak nie~ ehehe..wink3 >_<

    BalasPadam
  5. lagi sanggup wat abseiling n flying fox dari aktiviti cenggini.. hoho

    cuak cuak

    Kenapa kita belajar?

    BalasPadam
  6. oohhh..tak mau le pi tempat2 mcm tu...gayat....tapi terjun payung terjun aku tak pa lagi dari duduk kat tempat mcm tu...

    BalasPadam
  7. ala...setakat lalu kat situ xde hal lah... hahhaa
    *dalam hati dah cuak gile nak lalu situ*

    BalasPadam
  8. dorg tak takut sbb kecik2 lagi dorg dah training sampai tersepit sana sini bagai

    BalasPadam
  9. jiejah:memang pun..da diaorg suka duk trsepit dri kecik lg..kih kih kih

    KB:dah tau dah...kih kih

    khairil:pyung trjun ek..aku memang cuak benda2 tu..

    BalasPadam
  10. baik duduk rumah jee . hahaaa .. cuak weh , cuakkkk ...

    BalasPadam
  11. kalau guna juga jalan tu, memang sengaja letak nyawa di hujung tanduk

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...