ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Sabtu, 12 Mei 2012

Ust Azhar Idrus- Haram sambut hari ibu

 
Ada orang kata bukan niat nak ikut agama lain pun cuma nak raikan ibu je....masalahnya kenapa nak ikut tarikh sama dengan kristian...

7 Pengkritik Yang Cuak:

  1. tak perlu sambut.. cukup sekadar mendoakan ;')

    BalasPadam
  2. makna nya hari guru pun haram la..hari jururawat jugak..
    tahun baru pun..sebab kalau nak ikut sejarah ada kena mengena dengan agama kristian..

    BalasPadam
  3. Mcm mane dgn hari ayah, hari wanita, hari kanak2 sedunia?. Aku harap hari pekerja x ikut kristian..aku dh keliru skrg...harap ulama buat fatwa yg lebih standart dn menyeluruh kalau x nak muslimin msia ni keliru...kalau tidak jgn salahkn umum sbb mereka x tahu nk merujuk dgn siapa...sekian terima kasih

    BalasPadam
  4. Assalamualaikum. jgnlh kuta sambut dah trang HARAM xda dalm AL QURAN DAN SUNNAH. APA kata ULAMAK kita ikutla sebab mereka adalah pewaris nabi...sekarang ZAMAN FITNAH pgaglah setiap apa yang d perkatakan oleh PARA ULAMA walaupun orang bawaan yang memperkatakannya....bacalah DOA dalam solat sebelum beri salam. agar kita sentiasa terjaga dari fitnah dajjal ingtlah semuanya petanda akhir zaman..kita sayang dan kasihilah PARA ILMUAN ISLAM yang telah dilahirkan oleh dalam dunia NABI MUHAMMAD SAW dan PARA SAHABAT.

    WALLAHUALAM

    BalasPadam
  5. Tak sambut hari ibu tak bermakna kita tak sayangkan ibu kita. Berbuat baiklah kepadanya dan setiap selepas solat bayangkan wajah ibu dan ayah dan berdoalah semoga Allah mengasihi ibu dan ayah kita sepertimana ibu dan ayah mengasihi kita sewaktu kita kecil. setiap hari, bukan hari-hari tertentu seperti org kristian tu.

    BalasPadam
  6. orang lain sambut ibu dan ayah meraka bile tiba hari ibu dan ayah.. tak boleh ke sambut hari2? ape salahnya. mereka kan ibu bapa kita.. hari2 adalah hari ibu dan hari bapa..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...