ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Selasa, 1 April 2014

Video tunggang motosikal terbalik

Polis China memburu seorang penunggang motosikal yang dirakamkan melakukan aksi berbahaya duduk ‘terbalik’ ketika menunggang kenderaannya di jalan raya sibuk.
Lelaki itu yang dirakamkan pengguna jalan raya lain dilihat menunggang motosikalnya dengan duduk menghadap bahagian belakang malah seolah-olah termenung tanpa mempedulikan kenderaan itu yang bergerak laju. 

Video itu dirakamkan penumpang kereta, Yul Feng, di Renshou, Sichuan. 

“Jika dilihat sekilas, seolah-olah dia pembonceng yang tidak perasan penunggang motosikal itu sudah terjatuh.“Memang pelik. Saya terus mengambil gambar dan memuatnaikkannya ke Internet.

“Rupanya ramai lagi yang sudah berbuat demikian, bererti ini bukan kali pertama dia melakukan aksi sebegitu,” katanya. 

Polis China berkata, mereka sedang menyiasat perkara itu dan memberi amaran supaya orang lain tidak melakukan perbuatan sama. 

Jurucakap polis Hu Yen berkata, polis sudah mengenal pasti lelaki itu dan bakal mengambil tindakan. “Mungkin motosikalnya akan dirampas dan dia pula berdepan hukuman penjara bagi tuduhan memandu secara berbahaya. 

“Paling kurang pun dia akan kehilangan lesennya. Perbuatannya itu amat berbahaya dan tidak bertanggungjawab,” katanya. 

Yang menjadi tanda tanya adalah bagaimana lelaki terbabit melakukan aksi berkenaan. Kemungkinan besar dia memandu pada kadar laju sebelum menukar posisi dan membiarkan kenderaan itu meluncur.[sumber]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...