ituini. Dikuasakan oleh Blogger.

Selasa, 22 Mei 2012

Piala Thomas: Datuk Lee Chong wei tarik diri

Perseorangan nombor satu negara Datuk Lee Chong Wei menarik diri daripada kejohanan Piala Thomas setelah cedera di buku lali kanan ketika beraksi pada perlawanan peringkat kumpulan C di sini hari ini.

Chong Wei yang sedang mendahului 2-0 dalam set pertama menentang perseorangan Denmark Peter Hoeg Gade, terseliuh ketika cuba menyambut pukulan lawannya di bahagian belakang gelanggang.

Chong Wei menerima rawatan awal di gelanggang daripada pasukan perubatan sebelum memutuskan untuk menarik diri.

Beliau kemudian dibawa keluar dari Pusat Sukan Gimnasium Wuhan menggunakan kerusi roda sebelum dilihat meninggalkan perkarangan venue perlawanan dengan ambulans.

Jurulatih kebangsaan Rashid Sidek berkata buat masa ini beliau tidak mengetahui sejauh mana keadaan kecederaan pemain itu dan Chong Wei mungkin perlu menjalani 'x-ray' di pusat perubatan di sini.

"Kita terpaksa rehatkan dia sebab kena fikirkan persediaan Olimpik. Masih ada tiga bulan untuk Olimpik, jadi harap dia akan sembuh secepat mungkin," katanya kepada wartawan Malaysia yang membuat liputan kejohanan Piala Thomas itu.[sumber]


*Cuak aku..kaki chong wei terseliuh pulak masa lawan Peter Hoeg Gade..Keputusan malaysia kalah kepada denmark 3-2..

6 Pengkritik Yang Cuak:

  1. salam;
    Datuk..sebenarnya dah tua serta penat seharusnya org muda lagi yang galas tanggungjawab.

    BalasPadam
  2. suami akak tak bagi tengok tadi..katanya nanti akak stress..
    muahahahha

    BalasPadam
  3. rasa nak nangis tgk air mata chong wei mengalir di pipinya..berat mata memandang,berat lg bahu memikul.raut wajah chong wei mggambarkan hatinya yg hancur melebihi kakinya yg sakit..

    BalasPadam
  4. kesian cong wei...harap ia cepat sembuh

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...